گروه بورس - هیات‌مدیره لابراتور داروسازی دکتر عبیدی در نظر دارد سرمایه شرکت را به مبلغ ۱۵میلیارد ریال معادل ۷۹/۲۶درصد از محل سود تقسیم نشده افزایش دهد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار «دعبید» درآمد هر سهم امسال را با ۵۶میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۴۱ ریال پیش‌بینی کرده است. لابراتوار داروسای دکتر عبیدی توانست طی دوره ۶ ماه منتهی به تابستان با تحقق ۴۱۱ ریال سود برای هر سهم معادل ۵۶درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد. این در حالی است که درآمد حاصل از فروش «دعبید» طی دوره مزبور بالغ بر ۱۱۱میلیارد و ۵۱۴میلیون ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۰درصد افزایش داشته است و معادل ۵۶درصد نیز از بودجه پیش‌بینی شده را محقق کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «دعبید» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۶۰۰ ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند. شرکت پیشنهاد تقسیم سال مالی ۸۶ را با سرمایه ۴۶میلیارد ریال در ۲۹ فروردین (به ازای هر سهم ۸۵۲ ریال) اعلام کرده بود.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۲ اردیبهشت سرمایه شرکت از مبلغ ۴۶میلیارد ریال به مبلغ ۵۶میلیارد ریال (معادل ۲۲درصد) از محل سود انباشته افزایش یافته است.