گروه بورس- سرمایه‌گذاری ملی ایران طی دوره یک ماه منتهی به شهریور ماه، سهام ۴۱ شرکت بورسی و یک شرکت غیربورسی را تحصیل کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «ونیکی» با تحصیل سهام جدید طی ماه گذشته توانست بالغ بر یک‌هزار و ۱۸۹میلیارد و ۷۵۶میلیون ریال به ارزش کل بازار پرتفوی خود اضافه کند. بهای تمام شده تحصیل سهام مزبور «ونیکی» طی این مدت بالغ بر ۳۷میلیارد و ۶۸۰میلیون ریال بود. همچنین سرمایه‌گذاری ملی ایران در دوره یک ماه منتهی به شهریور ماه با واگذاری مبلغ ۱۸میلیارد و ۳۴۸میلیون ریال از سهام ۲۰شرکت بورسی بالغ بر ۲۷۶۳میلیون ریال سود کسب کرد. بهای تمام شده تحصیل سهام مزبور بالغ بر ۱۵میلیارد و ۵۸۵میلیون ریال بود.صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری ملی ایران طی شهریور ماه شامل ۱۰درصد گروه غذایی، ۱۶درصد محصولات شیمیایی، ۴درصد محصولات لاستیک و پلاستیک، ۲۲درصد کانی غیرفلزی، ۷درصد ساخت فلزات اساسی، ۵درصد ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده، ۱۳درصد وسایل نقلیه موتوری، ۵درصد واسطه‌گری‌های مالی و ۱۹درصد سایر موارد بود.

«ونیکی» طی ماه گذشته سهام ۲۸۶شرکت بورسی را در پرتفوی خود داشت که بهای تمام شده پایان دوره آن بالغ بر ۳۴۴۲میلیارد و ۲۰۹میلیون ریال بود. همچنین ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «ونیکی» در پایان شهریور ماه با ۱۲۷میلیارد و ۱۱۸میلیون ریال افزایش به ۳۳۴۶میلیارد و ۲۳میلیون ریال رسید. بنابراین اطلاعات سرمایه‌گذاری‌ملی ایران درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آذر ماه امسال را با ۲هزار و ۹۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۰۱ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «ونیکی» برای سال مالی منتهی به آذر ماه در مقایسه با عملکرد واقعی حسابرسی شده سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۴درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۵۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد افزایش یافته است.

هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۸۶ بین صاحبان سهام را به میزان حداقل مقرر‌شده در قانون تجارت به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.