گروه بورس- مجید اسکندری: شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه فعالیت خود را در اواسط آبان‌ماه آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته جلسه مجمع عمومی موسسان شرکت هلدینگ خاورمیانه با حضور ۹۲درصد سهامداران به ریاست مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد و نظارت ادهمی و مصلی‌نژاد و همچنین دبیری سلمانی برگزار شد. پس از ارائه گزارش عملکرد هیات‌موسس و اساسنامه توسط ابراهیم جمیلی، عضو هیات‌موسسان شرکت و تصویب آن، مجمع به منظور انتخاب اعضای هیات‌مدیره، انتخابات برگزار کرد.

در حاشیه برگزاری مجمع، دکتر گودرزی، دبیر اجرایی هیات موسسان در جمع خبرنگاران گفت: پس از پذیره‌نویسی سهام شرکت در شهریورماه، از میزان ۴۰۰میلیارد ریال سهام عرضه شده، ۱۵۶میلیارد ریال سرمایه از طریق پذیره‌نویسی جمع‌آوری شد و بقیه هم طبق تعهد، توسط موسسان تامین و به حساب شرکت واریز شد.

وی افزود: پس از انتخاب اعضای حقوقی هیات‌مدیره، صلاحیت حرفه‌ای اشخاص به منظور معرفی اعضای حقیقی هیات‌مدیره مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با برنامه‌ریزی مشخص، شرکت تا اواسط آبان‌ماه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

گودرزی ادامه داد: در‌حال‌حاضر دفتر شرکت به صورت موقت از سوی بنیاد مصلی‌نژاد در اختیار ما قرار گرفته، اما برنامه‌ریزی برای تهیه دفتر جدید، تخصیص وجوه و تاسیس چند شرکت زیرمجموعه در دست انجام است.

وی درباره اهداف بلندمدت شرکت گفت: حضور موثر در صنایع معدنی، فلزی و غیرفلزی به عنوان متولی و خرید سهام مدیریتی این شرکت‌ها با اتکا به منابع حاصل از تسهیلات ارزی و ریالی و فروش‌های دیگر، اکتشاف و خرید معادن و سرمایه‌گذاری در بورس براساس ماده ۳ اساسنامه شرکت از مهم‌ترین اهداف این هلدینگ خواهد بود.

گودرزی خاطرنشان کرد: پس از تاسیس شرکت، سهام آن در بازار فرابورس (OTC) مورد معامله قرار خواهد گرفت و سهامداران در صورت تمایل، بلافاصله می‌توانند برای معامله سهام خود به دفتر شرکت مراجعه کنند.