عملکرد فولاد کاویان در 6ماهه اول سال جاری تشریح شد

قائم‌مقام مدیرعامل و مدیر کارخانه شرکت فولاد کاویان در گفت‌وگو با خبرنگاردنیای اقتصاد ضمن تشریح عملکرد ۶ماهه اول سال ۱۳۸۶ این شرکت به مقایسه آن با دوره‌های مشابه قبلی پرداخت. مهندس بهبهانی دراین مصاحبه گفت: به حمد‌ا... دراین مدت با عنایت ویژه هیات‌مدیره و سهامداران جدید و تلاش شایسته تمامی کارکنان شرکت، موفق به دستیابی به رکوردها و نتایج خوبی شده‌ایم که از جمله می‌توان به رشد ۲۰درصد تولید محصول، رشد ۵/۵درصد زمان نوردی، رشد ۱۴درصد تن بر ساعت تولید و رشد ۱۶درصد کیفیت و استاندارد محصولات نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۸۵ اشاره کرد.

وی افزود: از نکات برجسته این دوره رشد مطلوب کیفیت محصولات تولیدی و دستیابی به عدد ۷۸/۹۴درصد استاندارد محصولات می‌باشد. این میزان در نوع‌ خود و در مقایسه با کارخانجات مشابه عددی کم‌نظیر بوده است و نسبت به عملکرد ۱۶ساله شرکت بالاترین رکورد ثبت‌شده می‌باشد.

مهندس بهبهانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در رابطه با شاخص‌های مصرف به ازای هر تن تولید اعلام کرد که در این مدت موفق به کاهش ۱۱درصد شاخص مصرف گاز، کاهش ۲۷درصد شاخص مصرف غلتک، کاهش ۵/۶درصد شاخص مصرف روغن، کاهش ۲۱درصد شاخص مصرف گریس و دستیابی به متوسط مصرف برق برابر، نسبت به دوره ۶ماهه مشابه در ۵سال گذشته شده‌ایم.

مهندس بهبهانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مختلف اجراشده در این مدت جهت افزایش روحیه و کارآیی پرسنل و همچنین تقدیر از عملکرد آنان در این دوره به برنامه‌ریزی و تدارک گسترده هیات‌مدیره و سهامداران جدید اشاره کرد.

وی در پایان با تاکید بر حل مشکلات جاری شرکت درخصوص تامین نقدینگی و خرید مواد اولیه مورد نیاز (اسلب) طبق برنامه تولید سال و سازماندهی انجام‌شده اظهار امیدواری کرد، امسال شاهد ثبت رکورد جدید تولید و دستیابی به ظرفیت اسمی شرکت فولاد کاویان به میزان ۸۴۰۰۰۰تن ورق در سال باشیم.