خبرگزاری فارس - یک کارگزار بورس گفت: همه عوامل برای رونق بازار سهام در نیمه دوم سال به طور بالقوه وجود دارد و ارزش بازار سهام در نیمه دوم سال به ۶۰‌میلیارد دلار خواهد رسید. شهرام شهمیری، مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا ابراز داشت: اطمینان به سرمایه‌گذاری در بازار سهام در نیمه دوم سال ادامه خواهد یافت و با توجه به رکود بازارهای رقیب، این بازار همچنان بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: با توجه به تثبیت تصمیمات و سیاست‌های دولت، سرمایه‌گذاران افق آینده را در نیمه دوم سال روشن‌تر خواهند دید و همین موضوع به تثبیت بازار سرمایه خواهد انجامید.

این کارگزار در پاسخ به این سوال که آیا ارزش بازار سهام در نیمه دوم سال به ۶۰‌میلیارد تومان خواهد رسید و یکی از اهداف شرکت بورس محقق خواهد شد، گفت: همه عوامل برای رشد ۶۰‌میلیارد دلاری ارزش بازار سهام در نیمه دوم سال به طور بالقوه وجود دارد و احتمال اینکه این هدف محقق شود بسیار زیاد است. شهمیری در رابطه با وضعیت روز‌های اخیر بازار سهام گفت: متاسفانه در شرایط کنونی و در غیبت بازار سازها عده‌ای از سرمایه‌گذاران کوتاه مدت بر بازار تسلط یافته‌اند. وی ادامه داد: این گروه با تشکیل صف‌های خرید و فروش نشان دادند که تفکر کوتاه مدت بر تصمیم‌گیری‌های سهامداران غالب است.

شهمیری ادامه داد: نقدینگی نهادهای مالی بزرگی که سهام بلوک ۲۰‌درصد ملی مس را خریداری کرده‌اند، نیز کاسته شده و این گروه در شرایط کنونی به خرید سهام اقدام نمی‌کنند.

وی وضعیت عرضه و تقاضای سهام سینا را آیینه تمام نمای بازار سهام در روزهای اخیر دانست و گفت: با عدم حضور بازارها، سهام این شرکت بسیار بالا قیمت‌گذاری شد و حال بعد از چند روز بدون هیچ اتفاق خاصی صف فروش این سهم تشکیل شده است.

شهمیری در خاتمه گفت: با این همه بازار سهام بعد از خروج از این وضعیت نامتعادل آینده مثبتی خواهد داشت.