گروه بورس: ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در دوره منتهی به پایان مردادماه سال‌جاری بیش از ۵۲درصد رشد نشان می‌دهد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، «توکا» در دوره منتهی به پایان مردادماه سال‌جاری ۵۵درصد در خدمات حمل‌ونقل، ۱۵درصد در فلزات اساسی، ۸درصد در بازرگانی، ۷درصد در خدمات پیمانکاری، ۷درصد در سرمایه‌گذاری، ۴درصد در کانی‌‌های غیرفلزی و ۲درصد در مواد و محصولات شیمیایی سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت، سهام هفت شرکت بورس شامل ملی مس، کالسیمین، باما، معادن و فلزات، گل گهر، معادن منگنز و گالوانیزه فجر را طی دوره یاد شده تحصیل کرده است.بهای تمام شده این شرکت‌ها ۴میلیارد و ۴۳۹میلیون ریال بوده و با تحصیل سهام این شرکت‌ها مبلغ ۴میلیارد و ۹۳۵میلیون ریال به ارزش کل بازار «وتوکا» اضافه شده است.از سوی دیگر مبلغ واگذاری سهام هشت شرکتی که «وتوکا» طی مردادماه واگذار کرده، ۶میلیارد و ۹۲۰میلیون ریال بوده که در جریان این واگذاری مبلغ یک‌میلیارد و ۷۷۶میلیون ریال سود شناسایی کرده است.

لازم به یادآوری است که بهای تمام شده شرکت‌های واگذار شده پنج‌میلیارد و ۱۵۴میلیون ریال بوده است.

بنابر اطلاعیه سازمان بورس، ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده «وتوکا» در بورس به ازای هر سهم، مبلغ ۴۰۱ریال اعلام شده است.