گروه بورس- افزایش مبلغ فروش باعث افزایش پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال شرکت جوشکاب یزد شد. بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، «بکاب» درآمد هر سهم امسال مالی منتهی به تابستان سال را با ۱۵میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۱۳۰ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی عملکرد «بکاب» برای سال مالی منتهی به شهریور ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۵۳درصد افزایش یافته است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را با سرمایه ۱۵۴۰۰میلیون ریال در ۱۸ تیر ماه مبلغ ۱۰۰۷ریال اعلام کرده بود.

شایان ذکر است که شرکت دلایل تغییر را عمدتا افزایش مبلغ فروش اعلام کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، فروش محقق شده تا پایان مرداد ماه معادل ۶۶۸۲۹میلیون ریال (معادل ۹۴درصد از مبلغ پیش‌بینی شده فروش) است.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۳۰خرداد ماه، اجرای افزایش سرمایه از مبلغ ۷۷۰۰میلیون ریال به مبلغ ۳۰۸۰۰میلیون ریال (معادل ۳۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران (مبلغ ۲۰۹۵۰میلیون ریال - معادل ۲۷۲درصد) و اندوخته طرح و توسعه (مبلغ ۲۱۵۰میلیون ریال- معادل ۲۸درصد) طی مدت حداکثر ۵سال به هیات‌مدیره تفویض اختیار شده است و به استناد صورتجلسه هیات‌مدیره ۳۰خرداد ماه سرمایه شرکت از مبلغ ۷۷۰۰میلیون ریال به مبلغ ۱۵۴۰۰میلیون ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت.

هیات‌مدیره در نظر دارد ۹۰درصد سود پیش‌بینی شده سالانه را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.