گروه بورس- صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری طی مردادماه شامل ۴۴درصد مواد و محصولات شیمیایی، ۱۵درصد ساخت فلزات اساسی، ۳درصد کاشی و سرامیک، ۴درصد سیمان، آهک و گچ، ۴درصد خودرو ساخت قطعات، ۹درصد فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی، ۱۱درصد فرآورده‌های حاصل از تصفیه نفت و یک‌درصد استخراج کانی‌های فلزی بود. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «وصندوق» طی این دوره زمانی در ۶۳ شرکت بورسی با ۲۲۱۸میلیارد و ۱۴میلیون ریال بهای تمام شده سرمایه‌گذاری کرده است. ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وصندوق» با ۱۳۹میلیارد و ۹۰۱میلیون ریال افزایش به ۳۱۰۰میلیارد و ۱۷۶میلیون ریال رسید که در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۴۰درصد افزایش داشته است.

خالص ارزش دارایی‌های «وصندوق» برای هرسهم براساس آخرین سرمایه شرکت با در نظر گرفتن ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس مبلغ ۲هزار و ۹۷۸ریال بوده است.بنابراین گزارش، گروه مواد و محصولات شیمیایی طی مردادماه شامل

۸ شرکت بوده است که ارزش بازار این گروه در پایان مردادماه به ۱۴۵۹میلیارد و ۷۷۳میلیون ریال رسیده است. به این ترتیب ارزش بازار پایان دوره گروه محصولات شیمیایی در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۲۵۶درصد افزایش داشته است که بیشترین رشد را در گروه‌های «وصندوق» داشت.

سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری طی مردادماه با واگذاری سهام شرکت‌های ایران تایر، داروسازی ابوریحان، ریخته‌گری تراکتورسازی، سرمایه‌گذاری البرز، سرمایه‌گذاری توسعه ملی و لوله و ماشین‌سازی ایران مبلغ ۲۹۹میلیون ریال سود کسب کرده است.بهای تمام شده سهام مزبور بالغ بر ۸۸۰ میلیون ریال بود.

همچنین «وصندوق» طی مردادماه سهام شرکت‌های فولاد خوزستان، ملی مس و نفت پاسارگاد را با ۹۴میلیارد و ۲۲۴میلیون ریال بهای تمام شده تحصیل کرده است.