مدیرعامل «سینا»: 90 درصد شروط بانک مرکزی محقق شد

گروه بورس- امروز عرضه ۲۵درصد از سهام موسسه «سینا» در بورس آغاز می‌شود. مدیرعامل این موسسه در آخرین مصاحبه خود قبل از ورود سهام «سینا» به بورس می‌گوید:‌ «ارزش ذاتی سهام سینا حدود ۲۰۰تومان است.»

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا خبر داد: امروز سه‌شنبه سوم مهرماه، ۱۰درصد سهام موسسه مالی و اعتباری سینا در بورس عرضه می‌شود. همچنین به میزانی که تقاضا‌ شکل بگیرد ما هم عرضه را براساس تقاضا ارائه خواهیم کرد.

دکتر عبدالناصر همتی با بیان این که سرمایه ثبت شده موسسه ۵۰۰‌میلیارد ریال است، به «ایسنا» عنوان کرد: مجوز لازم برای افزایش سرمایه به ۱۵۰۰میلیارد ریال از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده است و موسسه با سرمایه ۱۵۰۰‌میلیارد ریال روز سه‌شنبه وارد بورس خواهد شود.

وی ادامه داد: طبق تاکیدات بانک مرکزی موسسه مالی و اعتباری سینا برای این که مجوز قطعی خود را بگیرد و خود را تبدیل به شرایط جدید شورای پول و اعتبار کند ۲۵‌درصد سهام خود را هم زمان با افزایش سرمایه به ۱۵۰۰‌میلیارد ریال به عموم مردم واگذار می‌کند.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا تصریح کرد: در یک سال گذشته، تمام اقداماتی که انجام شد، برای این بود که موسسه از نظر مالی خود را تکمیل کند و تمام بررسی‌های لازم را برای ورود به بورس انجام دهد و خوشبختانه موسسه به دلیل این که ظرف چند سال گذشته بسیار سودآور بوده، خیلی سریع با تمهیداتی که انجام شد و جلسات متعددی که با بورس داشته مورد پذیرش قرار گرفته است.

همتی با بیان این که ارزش ذاتی سهام ما نزدیک به ۲۰۰‌تومان قیمت دارد، افزود: هدف ما این است که عرضه سهام با شناسایی قیمت‌ها همراه باشد و ما قیمتی را برای سهام نگذاشتیم.

وی افزود: ارزش ذاتی خود سهام بسیار بالا است و تمامی‌ این موفقیت‌ها در زمانی حاصل شده است که موسسه هنوز مجوز نهایی را از بانک مرکزی اخذ نکرده و به شبکه شتاب بانکی نپیوسته است و امکان انجام فعالیت‌های ارزی و سایر عملیات بانکی را دارا نیست و تمام این کار‌ها منوط به این است که مجوز لازم از سوی بانک مرکزی صادر شود.

وی با بیان این که در این راستا بانک مرکزی، ۱۰ شرط را برای ما قرار داده و موسسه، ۹ شرط آن را اجرایی کرده است، عنوان کرد: ۹ شرط بانک مرکزی اعلام شده و تنها شرایط باقیمانده بانک مرکزی، افزایش سرمایه و عرضه ۲۵درصد سهام است که به محض این که این مورد نیز تحقق یابد، ما مجوز را از بانک مرکزی دریافت می‌کنیم.

تحلیل بنیادی سینا را در صفحه ۲۳ بخوانید.