گروه بورس- شرکت شکر درآمد هر سهم خود را بعد از کسر مالیات برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 87 ، با سرمایه 28میلیارد ریال، مبلغ 518ریال پیش‌بینی کرده است.

بنابرگزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به پایان شهریورماه ۸۷ «قشکر» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۷درصد کاهش و سود پس از کسرمالیات حدود ۲۸درصد کاهش نشان می‌دهد شرکت دلایل تغییرات را کاهش مقدار تصفیه شکر، افزایش هزینه سربار تولید و هزینه‌های اداری و تشکیلاتی، افزایش تولید شکر با توجه به افزایش خرید چغندر ثابت ماندن نرخ فروش شکر و کاهش درآمد غیرعملیاتی اعلام کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است: مبلغ یک‌میلیارد و 175میلیون ریال از پیش‌بینی سود خالص سال مالی 87 ناشی از درآمدهای متفرقه است که عمدتا شامل سود سپرده‌های بانکی به مبلغ 704میلیون ریال و درآمد فروش لوازم مستعمل به مبلغ 400میلیون ریال است.
لازم به ذکر است، مبلغ ۴میلیارد و ۸۵۹میلیون ریال (به ازای هر سهم ۱۷۴ و معادل ۲۴درصد) از پیش‌بینی سود خالص سال مالی ۸۶ نیز ناشی از درآمدهای متفرقه بوده که به طور عمده شامل درآمد فروش لوازم مستعمل به مبلغ ۳میلیارد و ۳۱۰میلیون ریال و سود سپرده‌های بانکی به مبلغ ۹۴۰میلیون ریال است.
همچنین هیات‌مدیره «قشکر» در نظر دارد 90درصد سود خالص سال‌هال مالی 86 و 87 را برای تقسم بین صاحبان سهام به مجمع عادی سالیانه سهام پیشنهاد کند.
مطابق بند ۵ گزارش حسابرس نسبت به صورت‌های مالی سال مالی ۸۵، از بابت سرمایه‌گذاری در شرکت خمیرمایه سویان شاهرود با توجه به زیان انباشته آن شرکت به مبلغ ۷/۲۸میلیارد ریال در پایان سال ۸۴ و با در نظر گرفتن ممنوع توقف فعالیت‌های تولیدی شرکت مذکور از ابتدای سال۸۵ ، مبلغ ۴‌میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۶۱ریال) ذخیره کاهش ارزش در حساب‌های شرکت وجود دارد.