عرضه‌های عمده گل‌گهر

گروه بورس- افزایش بهای جهانی مس تا سطح ۸هزار دلار در هر تن موجب شد که شرکت ملی صنایع مس معامله‌ای در حدود ۴میلیون سهم را شاهد باشد. تعادل موجود در «فملی» که به مدد افزایش بهای جهانی مس ایجاد شده، بر نماد معادن و فلزات همچنان اثرگذار بود تا جایی که در پایان معاملات به‌رغم معامله ۳۲میلیارد ریالی، «ومعادن»، ۵/۲میلیون صف خرید داشت.در این میان فولاد مبارکه شاهد صف خریدی در محدوده ۶۸میلیون سهم بود، ضمن آنکه نمادهای چادرملو و گل‌گهر هم جملگی صف‌های خرید قابل توجهی را تجربه کردند.

بانک پارسیان هم صف خریدی در محدوده ۱۵میلیون سهم داشت.

در روز یکشنبه نماد شرکت‌های ایران ارقام، جوشکاب یزد، شکر شاهرود و سیمان دشتستان بازگشایی شدند.

باز هم تعدیل EPS «بکام»

گفته‌های بازار: ایجاد صف خرید نزدیک به ۴میلیون سهمی برای کابل‌های شهید قندی موجب شد که بار دیگر در بازار از EPSا

۱۰۰ تومانی این شرکت سخن گفته شود. مالکیت بیش از ۷درصدی معادن و فلزات در شرکت مس موجب شده که مشکل تامین مواد اولیه کابل‌های شهید قندی حل شده تصور شود.

شنیده‌های ما: اما شرکت هلدینگ کابل‌های شهید قندی تشکیل صف خرید برای «ومعادن» را ناشی از قیمت مناسب این سهم عنوان می‌کند. گفته می‌شود، در حال حاضر EPS کابل‌های شهید قندی با هیچ گونه تعدیلی مواجه نیست.

امکان تعدیل EPS «کطبس»

گفته‌های بازار: در بازار شایعاتی از تعدیل مثبت EPS نگین طبس از ۱۱۱ تومان به ۱۴۰ تومان به گوش می‌رسد. این تعدیل ظاهرا در گزارش ۶ ماهه اعمال خواهد شد.

شنیده‌های ما: طبق روال معمول نگین طبس، اطلاعات خود را از طریق بورس به اطلاع سهامداران می‌رساند. اما شواهد حاکی از آن است که EPS این شرکت پس از گذشتن از دوره‌های سه ماهه تعدیلاتی صورت می‌گیرد.

بنابراین با توجه به گفته‌های شرکت امکان تعدیل EPS «کطبس» وجود دارد، ولی نه در سطحی که در بازار سهام شایع شده است.

«وصندوق» ۵/۲درصد گل گهر را می‌خرد

گفته‌های بازار: در تالار شیشه‌ای شایعاتی از عرضه ۵درصد از سهام گل‌گهر، توسط سرمایه‌گذاری امید طی هفته آینده به گوش می‌رسد.

شایعه‌سازان می‌گویند: قیمت پایه این عرضه ۲۴۰۰ تومان است که صندوق بازنشستگی آمادگی خود را برای خرید ۲درصد از این بلوک با این قیمت اعلام کرده است.

شنیده‌های ما: براساس آخرین خبرهای رسیده، هفته آینده ۵/۲درصد از سهام گل گهر از سوی سرمایه‌گذاری امید عرضه خواهد شد که قیمت پایه این عرضه بهای سهم در روز قبل معامله (قیمت تابلو) است و با صندوق بازنشستگی هم به منظور خریداری این بلوک مذاکراتی صورت گرفته است.

پس از عرضه موفق بلوکی ۵/۲درصدی، چند روز پس از انجام این معامله ۵/۲درصد دیگر از سهام گل گهر توسط امید عرضه می‌شود. عرضه سهام سرمایه‌‌گذاری امید هم در بورس به پس از ماه مبارک رمضان موکول شده و احتمالا عرضه این سهم خریداران حقیقی زیادی خواهد داشت و سهامدار عمده امید در پی ایجاد شرایط لازم جهت عرضه مناسب سهام شرکت است.