گروه بورس - شرکت کالسیمین پیش‌بینی درآمد هر سهم تلفیقی و اصلی حسابرسی شده خود را برای امسال به بازار منعکس کرد. بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم (تلفیقی و شرکت اصلی) سال مالی را با سرمایه ۱۹۵میلیارد ریال مبلغ ۴۳۰۱ ریال اعلام کرده است.

تولید و فروش گروه براساس خرید یک‌صد هزار تن خاک پرعیار و هفتاد و نه هزار تن خاک کم‌عیار برنامه‌ریزی شده است.

طی بررسی صورت پذیرفته شرکت کالسیمین و گروه با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (تنها تامین کننده ماده معدنی از محل معدن انگوران) تا تاریخ این گزارش صرفا جهت تامین سیصد هزار تن ماده معدنی مخلوط کم‌عیار با متوسط عیار ۱۴درصد روی و ۴درصد سرب، دارای توافقنامه فی‌مابین هستند.

با توجه به وضعیت کنونی معدن انگوران و مشکلات موجود در استخراج از آن معدن و همچنین عدم تحویل تتمه خاک پرعیار سهمیه سال قبل و در غیاب صورتجلسه یا توافقنامه رسمی در خصوص تحویل خاک پرعیار توسط شرکت مزبور به گروه تامین خاک پرعیار به میزان ذکر شده منوط به رفع مشکلات موجود در معدن است.با در نظر گرفتن ترکیب خرید مزبور و موجودی مواد اعلامی شرکت مورد رسیدگی جهت دستیابی به تولید پیش‌بینی شده با کمبود مواد اولیه خواهد بود. این کمبود از محل منابع داخلی جبران خواهد شد.

در گزارش حسابرس این شرکت یادآوری شده است که مبالغ فروش و خرید منعکس در صورت سود و زیان پیش‌بینی مورد رسیدگی بر مبنای متوسط نرخ بازار بورس فلزات لندن (L.M.E) جهت فلز روی و سرب به ترتیب معادل ۳۲۰۰ و ۱۱۰۰ دلار جهت هر تن در نظر گرفته شده است، بدیهی است تعیین تغییرات نرخ و اثرات آن بر مبالغ فروش و خرید در‌حال‌حاضر برای این موسسه امکان‌پذیر نیست.

پیش‌بینی تولید شمش روی گروه جهت سال ۱۳۸۶ نسبت به سال قبل در مجموع بیانگر حدود ۶۲۰۰ تن کاهش است.کاهش مزبور عمدتا ناشی از کاهش پیش‌بینی تولید شرکت‌های تابعه گروه از میزان حدود ۳۰۶۰۰ تن در سال قبل به حدود ۱۹هزار تن در سال مورد گزارش (در مجموع ۱۱۶۰۰ تن کاهش) به دلیل کمبود ماده معدنی می‌باشد.