گروه بورس- سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اعلام کرد: افزایش سود شرکت‌های سنگ‌آهن گل گهر، فولاد خراسان و معدنی و صنعتی چادرملو باعث تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم «ومعادن» شد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «ومعادن» درآمد هر سهم امسال را با ۱۲۶۲میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۲۸ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «ومعادن» برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 9درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذای‌ها 71درصد کاهش، سود عملیاتی 11درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 14درصد افزایش داشته است.
شرکت اعلام کرده است که هیات‌مدیره تصمیم دارد ۱۰درصد از سود خالص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شایان ذکر است که شرکت در ۷مرداد ماه اعلام کرده بود که در نظر دارد ۲۵درصد از سود سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را در 7مرداد ماه مبلغ 534ریال و درتاریخ 11 شهریور مبلغ 612ریال (به بازار منعکس نشد) اعلام کرده بود. دلایل تعدیل را عمدتا ناشی از افزایش سود شرکت‌های سنگ‌آهن گل گهر، فولاد خراسان و معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرده است.
شرکت در ۲۱ شهریور ۶درصد از سهام شرکت ملی صنایع مس را خریداری کرده است که بر اساس اعلام شرکت سود شش ماه ابتدای سال ۸۶ شرکت مزبور از قیمت تمام شده خرید سهام آن کسر و سود شش ماه دوم در سال ۸۷ شناسایی خواهد شد. همچنین هزینه بهره و کارمزد خرید سهام بر درآمد هر سهم سال ۸۶ شرکت تاثیری نخواهد‌داشت. لذا پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ از این بابت تاثیری نخواهد داشت.