گروه بورس- قند لرستان درآمد هرسهم سال مالی منتهی به تیرماه سال 87 را با 24میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و 232ریال پیش‌بینی کرده است.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، پیش‌بینی عملکرد قند لرستان برای سال مالی منتهی به تیرماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت علت تغییرات را کاهش جذب چغندر، افزایش در مقدار تصفیه شکر خام، افزایش مقدار فروش شکر،‌ افزایش نرخ حقوق و دستمزد، کاهش هزینه مالی با توجه به تبدیل 40میلیارد ریال از وام‌های دریافتی بابت تامین هزینه جبران خسارات زلزله به وام‌های بلندمدت و کاهش 2درصد نرخ بهره و کاهش درآمد‌های غیرعملیاتی اعلام کرده است.
مطابق اطلاعات دریافتی درآمد (هزینه)‌های متفرقه سال مالی منتهی به ۳۱/۴/۸۶ به مبلغ ۷۶۳۷میلیون ریال (به ازای هرسهم مبلغ ۳۱۸ریال و معادل ۲۵درصد از کل سود) عمدتا شامل وجوه دریافتی از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت بابت تبدیل سوخت کارخانه به گاز به مبلغ ۴۹۵۰میلیون ریال، سود سپرده کوتاه‌مدت به مبلغ ۹۶۶میلیون ریال، سود حاصل از فروش دارایی ثابت به مبلغ ۵۵۲میلیون ریال و سود حاصل از فروش ضایعات به مبلغ ۵۸۷میلیون ریال است.
قند لرستان اعلام کرده است با گذشت حدود 2ماه از سال مالی جدید تاکنون مقدار 13هزار تن شکر خام تصفیه شده است و در رابطه با 32000تن باقی‌مانده مذاکرات اولیه با تعدادی از تجار و شرکت بازرگانی دولتی انجام شده است.
هیات‌مدیره در نظر دارد، مبلغ ۱۴۴۰۰میلیون ریال (۶۰۰ریال به ازای هرسهم) را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت اعلام کرده است با توجه به مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده 24آبان 84، اختیار افزایش سرمایه از مبلغ 24میلیارد ریال به مبلغ 36میلیارد ریال تا پایان سال 86 به هیات‌مدیره تفویض شده است.
قند لرستان طرح‌های کوره آهک را با سرمایه‌گذاری انجام شده به مبلغ ۳۴۷۵میلیون ریال (۱۰۰درصد تکمیل) و طرح کوره بخار (بویلر) را با سرمایه‌گذاری انجام شده به مبلغ ۱۱۹۵۵میلیون ریال (۱۰۰درصد تکمیل) در خردادماه امسال و طرح فیلتر پرس ممبران را با سرمایه‌گذاری انجام شده به مبلغ۳۳۵۶میلیون ریال (۱۰۰درصد تکمیل) در اردیبهشت امسال به بهره‌برداری رسانده است و طرح ساخت سقف و دیوار ساختمان را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳۵۰۰میلیون ریال و مخارج انجام شده به مبلغ ۳۳۳۰میلیون ریال (با ۹۵درصد پیشرفت کار) و بهره‌برداری در تاریخ ۱۵مهر ۸۶، طرح ساخت تانک ملاس را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۵۰۰میلیون ریال و بهره‌برداری در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۸۷، طرح خرید ترانس برق را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۳۰۰میلیون ریال و بهره‌برداری در ۳۰خردادماه ۸۷ و طرح خرید سانتریفوژ پخت یک را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۳۰۰میلیون ریال و بهره‌برداری در تاریخ ۲۰اسفند ۸۶ را در دست اجرا دارد.