ایسنا- مدیرعامل پتروشیمی‌ شهید تندگویان گفت: نظر دولت بر این بوده که با توجه به این که محصول مجتمع بوعلی در تولید محصولات مجتمع ما کاربرد دارد، این دو مجتمع با هم ادغام شده و در صورت تصویب در مجلس تا سال آینده این کار باید نهایی شود. علی‌محمد بساق‌زاده، با بیان این مطلب افزود: طبق تصمیماتی که در‌سازمان خصوصی‌سازی کشور گرفته شده، از اول دی ماه مجتمع پتروشیمی‌ تندگویان به بورس می‌رود. وی خاطرنشان کرد: از میان کشور‌های خارجی، ترکیه به خرید سهام اظهار علاقه کرده است، ضمن این که در داخل نیز کارخانه‌های نساجی و تولید کنندگان آب معدنی، دوغ و نوشابه به دلیل این که تندگویان تنها پتروشیمی‌ مواد اولیه بطری‌های PET است، تمایل خود را برای در اختیار داشتن سهام پتروشیمی‌ اعلام کرده‌اند.

خصوصی‌سازی عامل رشد راندمان کاری واحد‌های پتروشیمی‌

بساق‌زاده با تاکید بر تاثیر مثبت خصوصی‌سازی در واحد‌های پتروشیمی،‌ اظهار کرد: طبق برنامه، همه واحد‌های پتروشیمی‌ خصوصی می‌شوند و در نهایت ۲۰‌درصد سهام واحد‌های دولتی در آنها باقی می‌ماند. در حال حاضر، خصوصی‌سازی باعث بالا رفتن راندمان کاری واحد‌های پتروشیمی‌ می‌شود که در نهایت افزایش سوددهی و درآمد آن‌ها را در پی دارد. البته این زمانی رخ خواهد داد که قیمت محصولات آزاد و واقعی شود و در این میان اگر مجتمعی سودده نباشد، از طریق مزایده واگذار می‌شود.

تجربه خوب خصوصی‌سازی

بساق‌زاده در خصوص تحلیل روند خصوصی‌سازی واحد‌های پتروشیمی‌ کشور، اظهار کرد: به دلیل این که این کار از سال‌های قبل دنبال می‌شد، بنابراین تجربه خوبی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال در حال حاضر ‌ کارخانه‌هایی مثل اراک، اصفهان و فارابی اکثر سهام‌شان واگذار شده و خیلی از مجتمع‌ها مثل تبریز و خراسان نیز به راحتی می‌توانند به بورس بروند.