25درصد سهام «سینا» هفته آینده عرضه می‌شود

فارس: ۲۵درصد از سهام شرکت سینا هفته آینده جهت کشف قیمت در تابلوی فرعی معاملات بازار سهام عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بورس گفت: جلسه معارفه شرکت مالی و اعتباری سینا این هفته برگزار خواهد شد تا مقدمات حضور این شرکت در بورس فراهم شود. علی رحمانی افزود: با برگزاری این جلسه هفته آینده ۲۵درصد از سهام این شرکت جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه تعهد دارد به جز ۵درصد عرضه اولیه سهام خود، نسبت به فروش ۲۰درصد دیگر آن ظرف مدت یک ماه اقدام کند. وی ادامه داد: ابتدا قرار بود روز یکشنبه هفته آینده (‌اول مهر) سهام این شرکت عرضه شود، اما با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ترجیح داده شد در روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه هفته آینده عرضه شود.

مدیرعامل شرکت بورس خاطرنشان کرد: شرکت مالی و اعتباری سینا در حال حاضر منتظر بررسی و تایید بودجه از سازمان حسابرسی (به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت) است.

شرکت مالی و اعتباری سینا (بنیاد سابق) با سرمایه ۵۰میلیارد تومانی به عنوان چهارصد و سی و نهمین شرکت بورس در هفته گذشته مورد پذیرش قرار گرفت. رحمانی در رابطه با آخرین وضعیت پذیرش فولاد خراسان در بورس ابراز داشت: اطلاعات و مدارک این شرکت کامل شده و جهت انجام مقدمات لازم در بورس باید هیات وزیران مجوزهای لازم را صادر کند.

مدیریت، نقطه قوت «سینا»

از سوی دیگر در آستانه عرضه موسسه مالی و اعتباری «سینا» به بورس کارشناسان نسبت به این سهم دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند، یک کارگزار بازار سرمایه معتقد است که این موسسه امکان جذب سپرده‌های بهتری نسبت به بانک‌های خصوصی فعال در بازار سرمایه دارد. مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در گفت‌وگو با موج، با بیان اینکه «فعالیت ۲۰ ساله موسسه در کشور منجر به تعدد شعب این موسسه نسبت به بانک‌های خصوصی فعال در بورس شده است»، اضافه کرد: این موسسه امکان جذب سپرده‌های بهتری را نسبت به بانک‌های خصوصی فعال در بازار سرمایه دارد. «خرازی» از مدیریت این موسسه به عنوان یکی از مهمترین خصوصیات موسسه مالی و اعتباری بنیاد نام برد.

وی تصریح کرد: اگر مدیریت این موسسه با برنامه‌های فعلی به همین ترتیب باقی بماند، سهام این موسسه ارزنده و قابل رشد است و به یک بانک بزرگ تبدیل می‌شود، اما در صورتی که این موسسه با تغییر و تحولات متعدد دیگر بانک‌ها و توقف برنامه‌های توسعه مواجه شود، نمی‌توان انتظار چندانی از آن داشت.

در حال حاضر میزان سپرده‌های موسسه بالغ بر ۲۱هزار میلیارد ریال است و بیش از ۲میلیون نفر در این نهادمالی سپرده‌گذاری کرده‌اند که با توجه به تعدد شعب این نهاد مالی، مدیریت موسسه بر بهینه‌سازی شعب، اجرای استانداردهای لازم و تغییر ساختار شکلی شعب تاکید دارد.