موج- سازمان بازنشستگی کشوری سهم قابل‌توجهی از سهام یک شرکت خودروسازی نیمه‌فعال را خریداری کرده است.

بخشی از سهام «شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو» از سوی سازمان بازنشستگی کشوری خریداری شده است و جالب‌تر اینکه نه دوستان «سازمان بازنشستگی» و نه مدیران «بن رو» مقدار سهام داد‌وستد شده را اعلام نمی‌کنند. گفته می‌شود که سازمان بازنشستگی کشوری حدود ۱۲۰‌میلیارد تومان برای خرید سهام بن رو پرداخت کرده و به عقیده کارشناسان این رقم دو برابر قیمت معمولی سهام مورد معامله برای «شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت خودرو» است.

پیشتر ماجرای خرید سهام «بن رو» از سوی «سازمان بازنشستگی» با میانجی‌گری و دخالت «شستا» اعلام شده بود، اما علیرضا پیام یار مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی(شستا)، در این خصوص گفت: «شستا» حتی یک سهم شرکت خودروسازی بن‌رو (بنیان توسعه صنعت خودرو) را خریداری نکرده است.

به گفته وی، «شستا» در خرید سهام این شرکت از سوی سازمان بازنشستگی کشوری نیز هیچ دخل و تصرفی نداشته و اخباری که مبنی بر واسطه بودن آن اعلام می‌شود کذب محض است.

این گزارش می‌افزاید: شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن‌رو) در سال ۱۳۸۲ توسط تعدادی از مدیران با سابقه کشور تشکیل شد تا در جهت اقتدار صنعت در ایران قدم‌های اصولی و پایه‌ای بردارند.

کارخانه شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو در شهرستان ساوه واقع است و براساس اطلاعات کسب شده هم‌اکنون تولیدی در آنجا انجام نمی‌شود، البته یکی دو ماه پیش اخباری مبنی بر فروش چند‌صد دستگاه چیرمن به عربستانی‌ها به گوش رسید، اما هیچ خبر رسمی از سوی مسوولان این شرکت اعلام نشد.