گروه بورس- شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر با 358ریال افزایش پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال خود را به طور خالص مبلغ 1787ریال پیش‌بینی کرده است.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۸۶ را در ۱۹فروردین با سرمایه ۴۴۰میلیارد ریال مبلغ ۱۹۹۰ریال، با ۸۸۰میلیارد ریال سرمایه مبلغ ۱۴۲۹ریال را اعلام کرده بود که دلایل تغییر را افزایش نرخ و میزان فروش کنسانتره سنگ آهن و لحاظ کردن معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه موضوع ماده ۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل و نوسازی صنایع کشور اعلام کرده است.

همچنین شرکت اعلام کرده است جهت تحقق برنامه‌های خود در حال برگزاری مزایده 160هزارتن سنگ‌آهن هماتیتی می‌باشد که پس از مشخص شدن قیمت، تعدیل ناشی از اثرات آن بر افزایش (کاهش) درآمد هر سهم شرکت اعلام خواهد شد.
براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مورخ ۲۹/۲/۸۶ افزایش سرمایه از مبلغ ۴۴۰میلیارد ریال به مبلغ ۸۸۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تصویب و در تاریخ ۱۶/۴/۸۶ ثبت شد.
پیش‌بینی عملکرد «کگل» برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 44درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 17درصد افزایش، سود عملیاتی 91درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 109درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش قیمت و مقدار فروش محصولات افزایش قیمت تمام شده ناشی از افزایش هزینه‌ها نسبت به سال قبل و کاهش خالص درآمد (هزینه)های عملیاتی اعلام کرده است.
هیات‌مدیره تصمیم دارد سود تقسیمی سال ۱۳۸۶ را معادل ۸۰درصد از سود سال‌جاری جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
مزید اطلاع، شرکت اعلام کرده است طرح احداث واحد گندله‌سازی به ظرفیت 4میلیون تن با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ 2631میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر 1841396میلیون ریال است و طرح تاکنون 80درصد پیشرفت کار داشته و در تیرماه سال 1387 به بهره‌برداری می‌رسد و درصدد افزایش ظرفیت طرح به میزان 5میلیون تن است.
ضمنا شرکت به منظور بازیابی باطله‌های خشک و تر کارخانه که تاکنون بیش از ۱۴میلیون تن بالغ شده و تا پایان سال ۱۳۸۶ به بیش از ۲۰میلیون تن ارزیابی می‌شود، طرح پروژه هماتیت با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۷۰میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر ۱۱۸۳۴۰میلیون ریال است و طرح تاکنون ۳۰درصد پیشرفت کار داشته و در انتهای سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری می‌رسد.
همچنین شرکت پروژه آسیاب پلیکام با هزینه‌ای معادل 298میلیاردریال را در دست اجرا دارد که با اجرای این طرح، تولید سالیانه شرکت یک میلیون تن افزایش خواهد یافت که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر 2007 میلیون ریال می‌باشد.
ضمنا شرکت پروژه ERP را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۶۵۰۰میلیون ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون بالغ بر ۱۳۸۸۱میلیون ریال، درصد پیشرفت کار ۹۵درصد که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۶ به صورت آزمایشی بهره‌برداری شده است.
از دیگر طرح‌های شرکت، پروژه خاکبرداری از معدن شماره یک با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری 240هزار ریال است که مخارج انجام شده تاکنون 33847میلیون ریال و میزان پیشرفت آن 14درصد بوده و آبان‌ماه سال‌ 87 به بهره‌برداری می‌رسد.