گروه بورس- سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران طی ماه گذشته با تحصیل سهام جدید مبلغ ۷۱میلیارد و ۴۰۲میلیون ریال به ارزش کل بازار پرتفوی خود افزود. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، بهای تمام شده برای تحصیل سهام برای «وتوصا» طی مرداد ماه بالغ بر ۶۷میلیارد و ۲۶۰میلیون ریال شد.

همچنین «وتوصا» در ماه گذشته با واگذاری مبلغ ۳۱میلیارد و ۶۹۰میلیون ریال از سهام خود در شرکت‌های مختلف مبلغ ۷میلیارد و ۵۷۰میلیون ریال زیان‌کرد. بهای تمام شده سهام مزبور بالغ بر ۳۹میلیارد و ۲۶۰میلیون ریال بود.

صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در مرداد ماه شامل ۱۴درصد مواد و محصولات شیمیایی، یک‌درصد غذایی و آشامیدنی، ۱۳درصد سایر محصولات کانی غیرفلزی، ۲۱درصد خودرو و ساخت قطعات، ۶۱درصد واسطه‌گری مالی و ۳۶درصد سایر موارد بود.

«وتوصا» در این مدت سهام ۷۰شرکت بورسی را در پرتفوی خود داشت که بهای تمام شده جمع کل سرمایه‌گذاری‌های بورس «وتوصا» طی این ماه بالغ بر ۷۵۶میلیارد و ۷میلیون ریال بود. ارزش بازار پایان دوره جمع سرمایه‌گذاری در سهام «وتوصا» نیز ۷۱۳میلیارد و ۹۹۶میلیون ریال بود که در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۵درصد کاهش داشت.