گروه بورس- شرکت ملی صنایع مس ایران پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی ۸۶ را با ۲۶۷ریال افزایش، تعدیل کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «فملی» پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی جاری را مبلغ ۹۹۳ریال اعلام کرده بود که طی تعدیل اخیر این پیش‌بینی به مبلغ یک‌هزار و ۲۶۰ریال افزایش یافت.

شرکت دلایل تعدیل را فروش محصولات شرکت در عملکرد واقعی پنج‌ماه با میانگین نرخ ۷هزار و ۶۳۳دلار به ازای هر تن اعلام کرده است. همچنین با توجه به پیش‌بینی نوسانات قیمت جهانی فلز مس، پیش‌بینی نرخ فروش محصولات برای باقی‌مانده سال‌جاری مبلغ ۶هزار دلار به ازای هرتن منظور شده است.

این شرکت در دوره پنج‌ماه منتهی به پایان شهریورماه ۸۶ مبلغ ۶۹۱ریال (معادل ۵۵درصد) سود کنار گذاشت.

«فملی» از فروش محصولات خود طی دوره یاد شده بیش از ۸هزار و ۱۷۸میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

پیش‌بینی عملکرد «فملی» برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است، هیات‌مدیره در نظر دارد، معادل ۵۰درصد از سود عملکرد سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده است طرح کارخانه اسیدسولفوریک با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۶۲۰میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون به مبلغ ۵/۵۹۰میلیارد ریال و با ۹۴درصد پیشرفت کار برآورد می‌شود، در آبان ۸۶ به بهره‌برداری برسد، همچنین این شرکت طرح کارخانه اسیدسولفوریک با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵۲۰میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با انجام هزینه‌ها به مبلغ ۵/۵۶۷میلیارد ریال و با ۹۱درصد پیشرفت کار برآورد می‌شود، در شهریور ۸۶ به بهره‌برداری برسد.