مهر- رییس‌سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به هر خانوار ۵ نفره ۳۰۰‌هزار تومان سود سهام عدالت تعلق می‌گیرد، افزود: از این مبلغ ۲۰۰‌هزار تومان برای خود آنها است و ۱۰۰‌هزار تومان نیز بابت قسط اول به خزانه واریز می‌شود. غلامرضا حیدری کردزنگنه با بیان اینکه سود سهام عدالت به مشمولین مرحله اول پرداخت شده است، تصریح کرد: میزان سود این سهام ۱۵‌درصد بوده که رقمی معادل ۳۵۰‌میلیارد تومان است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: از این رقم حدود ۶۰‌میلیارد تومان بین ۳۶۷ شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تعاونی بابت سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای و اشتغالزا در استان‌ها توزیع می‌شود.

وی گفت: ۲۹۰‌میلیارد تومان از سود سهام عدالت نیز بین حدود ۵‌میلیون نفر مرحله اول توزیع می‌شود که واگذاری این سود از هفته دولت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری مراحل دوم و سوم سهام عدالت به روستاییان، عشایر، کارمندان و بازنشستگان در سراسر کشور از هفته دولت آغاز شده است، تصریح کرد: واگذاری سهام به روستاییان از مناطق محروم آغاز شده و همچنین واگذاری سهام عدالت به کارمندان در هر استان از ۵ اداره کل از هفته دولت در حال انجام است.

رییس ‌سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری سهام شرکت‌های مشمول سهام عدالت تا پایان سال‌جاری به افراد مشمول آن خبرداد و گفت: این امر به این دلیل است که افراد مشمول بتوانند از سود سهامی که در سال آینده به آنها تعلق می‌گیرد، استفاده نمایند.

وی در مورد انحلال شرکت کارگزاری سهام عدالت نیز خاطرنشان کرد: در صورت تصویب لایحه اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت کارگزاری سهام عدالت به یک‌سازمان فرابورسی برای سهام عدالت تبدیل شود.

کردزنگنه اضافه کرد: با این اقدام‌سازمان خصوصی‌سازی سهام شرکت‌های مشمول واگذاری سهام عدالت را مستقیما برای واگذاری و ورود به بورس به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌دهد.