گروه بورس - هیات‌مدیره مجتمع صنعتی آرتاویل تایر در نظر دارد امسال سرمایه شرکت را افزایش دهد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، با توجه به مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۲شهریور ۸۳، هیات‌مدیره در نظر دارد پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به افزایش سرمایه از مبلغ۵/۲۰۲میلیارد ریال به مبلغ ۴۰۵میلیارد ریال در سال ۱۳۸۶ از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران اقدام کند.

«پارتا» درآمد هر سهم امسال را با ۲۰۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۰۰ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد آرتاویل تایر برای سال‌مالی ۸۶ نسبت به عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۳۲درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۳۳درصد افزایش، سود مالیاتی ۳۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است با توجه به ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص معافیت درآمد واحدهای تولیدی و مصرفی از تاریخ بهره‌برداری (۱۳۷۷) حسب اولویت تبصره ۱ و ۲ و ۳ این ماده از پرداخت مالیات برای مدت ۱۲سال معاف می‌باشد.

هیات‌مدیره «پارتا» تصمیم دارد حداقل ۸۰درصد سود خالص سال‌مالی ۸۶ را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

«پارتا» پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را در تیرماه مبلغ ۵۰۰ریال اعلام کرده بود که به بازار منعکس نشد.

آرتاویل‌تایر طی سه ماه نخست امسال با تحقق ۹۶ریال سود به ازای هر سهم معادل ۳۲درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داده است. همچنین «پارتا» طی این مدت مبلغ ۲۵۳میلیارد و ۴۹۸میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرده است.