فارس- قیمت پایه معامله عمده و ۹/۱۵درصدی سهام نیرو ترانس تغییر کرد و از ۱۸۰تومان قبلی به ۲۷۰ تومان افزایش یافت.

با توجه به رقابت معامله‌گران در عرضه گذشته و عمده سهام نیروترانس روی قیمت‌هایی چون ۲۱۰تومان، شرکت توزیع نیروی برق مرکز تهران که قبلا اعلام کرده ۲۱میلیون و ۵۷۹هزار و ۲۳۹ سهم (معادل ۹/۱۵ درصد) نیرو ترانس را به قیمت پایه هر سهم ۱۸۰ تومان عرضه خواهد کرد، تغییر موضع داده و قیمت پایه این معامله عمده را به ۲۷۰تومان افزایش داده است. براساس این گزارش، این سهامدار عمده نیرو ترانس در نظر دارد این تعداد سهام را به صورت یکجا و نقد و به قیمت پایه هر سهم ۲۷۰تومان عرضه کند که در صورت انجام این داد و ستد بیش از ۸/۵میلیارد تومان مبادله خواهد شد.

زمان عرضه عمده این تعداد سهام شنبه ۱۸شهریور اعلام شده است و شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن این عرضه را بر عهده خواهد داشت.

بررسی‌های «فارس» از وضعیت نیرو ترانس نشان می‌دهد که این شرکت با سرمایه ۵/۱۳میلیارد تومانی به ازای هر سهم ۴۹۴ریال سود در تاریخ ۱۲ اسفند ۸۵ پیش‌بینی کرده که با توجه به قیمت ۱۶۱تومانی هر سهم آن نسبت قیمت به درآمد (P/E) سهام نیرو ترانس ۲/۳ مرتبه است.

این شرکت فعال در صنعت برق با نماد معاملاتی «بنیرو» در تالار اصلی معاملات بازار سهام حضور دارد و حجم مبنای آن ۱۰۸هزار سهم است.

شرکت نیرو ترانس دارای دو هزار و ۲۵۲ سهامدار بوده که شرکت‌های کارگزاری سهام عدالت با ۳۱درصد، تعمیرات نیروگاهی ایرانی با ۲۱ و توزیع نیروی برق مرکز تهران با ۱۶درصد از جمله مالکان عمده آن به شمار می‌روند.