گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران طی مردادماه ۸۶ بیش از ۳۷میلیارد ریال اوراق بهادار به پرتفوی خود افزود.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «وصنا» با خرید سهام فولاد خوزستان، چادرملو، داروسازی اکسیر، معادن و فلزات، گل‌گهر، گلتاش و نفت بهران ارزش بازار پرتفوی خود را افزایش داد. در پایان مردادماه سال‌جاری ارزش بازار پرتفوی «وصنا» معادل ۵۵۵میلیارد و ۹۶۰میلیون ریال اعلام شده است. با مقایسه این دو رقم و بهای تمام شده ابتدای دوره پرتفوی «وصنا»، رشد ۹/۴۰درصدی نسبت ارزش بازار به بهای تمام شده نمایان می‌شود.

بیشترین رشد ارزش بازار به بهای تمام شده ابتدای دوره در گروه استخراج کانه‌های فلزی برابر رقم ۲/۱۰۵درصد بود. در گروه واسطه‌گری مالی پرتفوی «وصنا» ارزش بازار به بهای تمام شده آن شاهد رشد ۲/۹۲درصدی بود.

براساس خرید و فروش سهام از سوی کارشناسان این شرکت، سهام هفت شرکت بورسی به این پرتفوی اضافه و از طرفی بخشی از سهام هفت شرکت دیگر از این پرتفوی خارج شد. این شرکت از معامله سهام چادرملو طی مردادماه معادل ۳/۱۹۳میلیون ریال سود کسب کرد. در مجموع «وصنا» از فروش سهام کاغذ کاوه، توس‌گستر، شیمیایی سینا، پارس دارو، خدمات انفورماتیک، چادرملو و داروسازی لقمان بیش از ۸/۲۴۰میلیون ریال سود کسب کرد.