ایران‌بورس - نشست هیات پذیرش اوراق بهادار برای بررسی تقاضای پذیرش شرکت‌های کویر تایر و مجتمع فولاد خراسان سه‌شنبه ۱۳ شهریور برگزار می‌شود.

شرکت مجتمع فولاد خراسان (سهامی عام) در ۲۷ آبان ۱۳۶۹ در اداره ثبت شرکت‌های مشهد به ثبت رسیده است. بهره‌برداری از واحدهای نورد و فولادسازی شرکت به عنوان قطب سوم فولاد کشور با ظرفیت عملی ۶۳۰هزار تن شمش فولادی و ۵۸۰هزار تن محصولات سبک ساختمانی از دهم اردیبهشت ۱۳۸۱ آغاز شده است. سرمایه کنونی این شرکت ۸۷۵میلیارد ریال است که افزایش سرمایه آن تا مبلغ هزار و پانصد میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۴ خرداد ۱۳۸۶ تایید شده است. تعداد کارکنان این شرکت هم اکنون ۸۱۵ نفر است و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با ۴۸درصد، موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با ۲۶درصد و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با ۲۳درصد ترکیب سهامداران این شرکت را تشکیل می‌دهند.

شرکت کویر تایر (سهامی عام) نیز در ۲۲ اسفند ۱۳۶۶ در تهران ثبت شده و هدف از تاسیس آن تولید انواع لاستیک خودرو و فرآورده‌های وابسته به صنعت لاستیک‌سازی بوده است. طرح ۲۵هزار و پانصدتنی این شرکت در سال ۱۳۷۷ با تولید تایر بایاس گشایش یافت و تولید تایرهای رادیال استیل بلت نیز در ۱۳۷۹ آغاز شد.