گروه بورس- دامنه تغییرات «شستا» به هلدینگ دارویی تامین‌اجتماعی هم رسید.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود دکتر مهدی محمدزاده، مدیرعامل سرمایه‌گذاری دارویی تامین از سمت خود برکنار و دکتر آذرنوش مدیرعامل سابق البرز دارو به این سمت منصوب شد. آخرین اخبار رسیده حاکی از آن است که محمدزاده جهت تدریس به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بازگشته است.

دکتر مجیدی، قائم‌مقام محمدزاده در دارویی تامین هم از هیات مدیره این شرکت خارج شده است. براساس آخرین اخبار در ترکیب هیات‌مدیره جدید دارویی تامین اشخاصی همچون آقایان اویسی، صادق رجایی، ملک‌وند، دکترآذرنوش و دکتر امیدوار حضور دارند.

دکتر آذرنوش، مدیرعامل جدید دارویی تامین در البرزدارو کارنامه قابل قبولی از خود ارائه کرده تا جایی که سال گذشته این شرکت جهت انجام برنامه‌های توسعه‌ای خود افزایش سرمایه ۶۰۰درصدی را به بورس پیشنهاد کرد که ۲۰۰درصد آن تصویب شد. در زمان وی، سهام البرزدارو به دلیل تولیدات و طرح‌های جدید همواره با صف خرید مواجه بود. البرز دارو را می‌توان مهمترین شرکت سرمایه‌گذاری البرز دانست.

دکتر مهدی محمدزاده نیز در زمان حضورش در هلدینگ دارویی تامین توانست اطلاع‌رسانی شرکت‌های زیرمجموعه شستا را بهبود بخشد، به‌طوری که شفاف‌سازی اطلاعات این شرکت‌ها موجب ایجاد رویکردی جدید نسبت به سهم‌های دارویی در بازار شد.

اعتقاد وی به تداوم حضور شرکت‌های دارویی در بورس موجب شد که شستا پس از فصل برگزاری مجامع با افزایش سهام شناور شرکت‌ها در بورس موافقت کند.

ارزش شرکت‌های بورسی دارویی تامین در زمان وی از رقم ۶۳۰ به ۹۱۵میلیارد تومان رسید.مجموع ارزش افزوده این شرکت‌ها در زمان دکتر محمدزاده ۳۵درصد رشد داشت. فروش پرتفوی دارو‌یی تامین هم در مدت حضور وی با ۴۰درصد رشد و ۲۹درصد افزایش سود مواجه شد.