سرمایه‌گذاری بیش از ۴هزار و ۷۲۵میلیارد ریالی خارجی‌ها در بازارهای مالی امارات طی هفته گذشته! ایسنا- بیش از ۵۶میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خارجی در پنج ماه نخست امسال در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است.

سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت توسعه سرمایه‌گذاری پارسیان حافظ، با ۵۴میلیارد و ۳۲۱میلیون ریال در پنج ماه نخست امسال بیشترین خرید و فروش را در تالار بورس تهران انجام داده است.

ایوب‌ باقرپور ادامه داد: بدرابن حامد العوجان یک میلیارد و ۹۸میلیون ریال و شرکت نور پرشیا (Noor Persia)ا ۷۳۹میلیون ریال در این مدت در بورس تهران خرید و فروش کردند.

سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوارق بهادار با بیان این‌که از ابتدای سال دو سرمایه‌گذاری خارجی کد معاملاتی دریافت کرده‌اند، افزود: شرکت Tim FZCO و محمد المزراقچی به ترتیب تا سقف سرمایه‌گذاری ۲۱۸ و یک‌میلیون دلار کد معاملاتی از این سازمان اخذ کردند.

وی اظهار کرد: با ارائه این دو کد معاملاتی، تعداد سرمایه‌گذاران خارجی بورس تهران به شش رسید که امیدواریم با اقدامات اخیر دولت، مجلس و سازمان بورس و اوراق بهادار تعداد سرمایه‌گذاران خارجی در بورس افزایش چشمگیری یابد. بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، در حال حاضر شرکت‌های توسعه سرمایه‌گذاری پارسیان حافظ،

Noor Persia ، Limited Emerge Investmant ، Tim FZCO، بدرابن حامد العوجان و محمد المزراقچی سرمایه‌گذاران خارجی بورس اوراق بهادار تهران هستند. این گفته‌های سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی است که آخرین آمار منتشره از بورس دبی حکایت از سرمایه‌گذاری بیش از ۴هزار و ۷۲۵میلیارد ریالی سرمایه‌گذاران خارجی در این

بورس دارد.

به گزارش «ایسنا»، سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در هفته گذشته در بازارهای مالی امارات متحده عربی از مرز یک میلیارد و ۸۹۰میلیون درهم گذشت.

در پی افزایش نسبی شاخص‌ها در بازارهای مالی امارات در هفته گذشته سرمایه گذاری خارجی‌ها نیز افزایش یافت.

طبق آخرین آمار منتشره از بورس دبی بیش از ۴/۳۲درصد از کل معاملات انجام شده در هفته گذشته در بازارهای مالی امارات توسط خارجی‌ها صورت گرفته و حجم سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در هفته گذشته از مرز ۸۹/۱میلیارد درهم گذشت.

همچنین در هفته گذشته حجم خروج سرمایه‌های خارجی‌ها در بازارهای مالی امارات از مرز یک میلیارد و ۹۱۱میلیون درهم گذشت.