گروه بورس- عملیات نصب ژنراتور نیروگاه متمرکز پارس‌جنوبی همزمان با هفته دولت آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، این ژنراتور ۱۶۰ مگاواتی مربوط به واحد اول نیروگاه متمرکز پارس‌جنوبی می‌باشد که در شرکت آنسالدو (ANSALDO) ایتالیا ساخته شده است.

این ژنراتور به وزن ۲۳۰ تن از طریق بوژی به موقعیت استقرار خود انتقال یافته و مراحل نصب آن همزمان با هفته دولت در محل نیروگاه متمرکز در عسلویه آغاز گردیده است. این گزارش حاکی است: این ژنراتور (سنکرون هوا خنک) در مدت زمان شش ماه تولید و حمل گردیده و از نظر بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا و رعایت نکات و اصول فنی از بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی برخوردار است. بنابراین گزارش، دو عدد توربین گازی

۱۵۷ مگاواتی این نیروگاه نیز که در شرکت توگا (از شرکت‌های داخلی کشور) ساخته شده به محل نیروگاه رسیده و به زودی آماده نصب می‌شود. همچنین ژنراتور واحد دوم نیروگاه هزار مگاواتی پارس‌جنوبی نیز که در شرکت پارس ژنراتور تولید شده به همراهی یک دستگاه توربین ۱۵۷مگاواتی دیگر تا دو هفته آینده به عسلویه انتقال می‌یابد. بر اساس این گزارش، نیروگاه متمرکز پارس جنوبی برای تامین برق مورد نیاز پالایشگاه‌های طرح توسعه فازهای ۹ و ۱۰ و ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی و سایر تاسیسات احداث خواهد شد. در این نیروگاه شش واحد توربین گازی با ظرفیت تقریبی هر یک ۱۵۰ تا ۱۷۰ مگاوات همراه با کلیه تجهیزات جنبی نیروگاه راه‌اندازی می‌گردد که اجرای این پروژه به مشارکت گروه‌ مپنا واگذار شده است.