گروه بورس- آهنگری تراکتورسازی ایران درآمد هر سهم امسال را براساس سرمایه جدید خود اعلام کرد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار، «خاهن» درآمد هر سهم امسال خود را با ۶۴میلیارد‌ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۲۰ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد آهنگری تراکتورسازی برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد فروش 15درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 19درصد افزایش، سود عملیاتی یک درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات یک درصد کاهش نشان می‌دهد. مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد حدود 70درصد از سود پس از کسر مالیات را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شایان ذکر است که شرکت قبلا پیشنهاد تقسیم سود سال مالی ۸۶ را مبلغ ۲۶۰۰۰میلیون ریال را اعلام کرده بود. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را با سرمایه ۴۰میلیارد ریال در مردادماه ۸۶ مبلغ ۹۹۲ریال اعلام کرده بود که دلیل تغییر ناشی از افزایش سرمایه است. بنابراین اطلاعات «خاهن» اعلام کرده است: اطلاعات مربوط به طرح و توسعه شرکت متعاقبا به بازار انعکاس خواهد یافت. به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۴/۵/۸۶ سرمایه شرکت از مبلغ ۴۰میلیارد ریال به مبلغ ۶۴میلیارد ریال
(معادل 60درصد) از محل اندوخته طرح و توسعه (به مبلغ 22میلیارد ریال) و سود انباشته (به مبلغ 2میلیارد ریال) افزایش یافت.