گروه بورس- شرکت معادن منگنز ایران به دلیل افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را معادل ۱۶۶ریال تعدیل کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت معادن منگز پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را با توجه به افزایش سود شرکت‌های پرورده طبس، استقلال سپاهان و تکادو از رقم یک‌هزار و ۱۳ریال به رقم یک‌هزار و ۱۷۹ریال افزایش داد. همچنین در این تعدیل، افزایش ۸درصد مقدار فروش و ۲۰درصد نرخ فروش و پیش‌بینی عدم فروش سهام در سال ۸۶ نقش داشتند.

این شرکت اعلام کرده است طرح توسعه چاه شماره دو تراز

۲۹۰ متری با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و با هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۱میلیارد و ۱۹۲میلیون ریال را با ۳۰درصد پیشرفت کار در دست اجرا دارد که در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۱۱میلیارد و ۳۸۵میلیون ریال (به ازای هر سهم ۴۵۰ریال) را جهت تقسیم بین صاحبان سهام و مبلغ پنج‌میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را به عنوان اندوخته طرح و توسعه به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

پیش‌بینی عملکرد «کمنگزف» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل، به ترتیب فروش ۳۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۹۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.