گروه بورس- شرکت گروه صنعتی سپاهان هزینه سرمایه‌گذاری طرح‌های در دست اجرای خود را از محل افزایش سرمایه تامین می‌کند.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، این شرکت طرح‌های عمده خود را به ترتیب شامل پروژه‌های تولید لوله‌های استینلس استیل با سرمایه‌گذاری ۴۷میلیارد و ۹۵۵میلیون ریال، پروژه تولید لوله‌های گالوانیزه با سرمایه‌گذاری ۵۴میلیارد و ۸۵۹میلیون ریال و پروژه تولید لوله‌های کششی با سرمایه‌گذاری ۸۰میلیارد و ۷۵۸میلیون ریال در دست اجرا دارد که ۳۵درصد مراحل اجرای طرح‌های یاد شده در سال ۸۶ و مابقی در سال ۸۷ و ابتدای سال ۸۸ به بهره‌برداری می‌رساند.

براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ سوم مردادماه 86 و صورتجلسه هیات‌مدیره به تاریخ 13مردادماه 86، سرمایه شرکت از مبلغ 100میلیارد به مبلغ 200میلیارد ریال (معادل 100درصد) از محل سود انباشته (به مبلغ 83میلیارد و 500میلیون ریال) و اندوخته توسعه و تکمیل (به مبلغ 16میلیارد و 500میلیون ریال) افزایش یافت.
«فسپا» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه ۲۰۰میلیارد ریال، معادل ۲۶۸ریال تعدیل کرد. درآمد هر سهم این شرکت مبلغ ۴۸۹ ریال پیش‌بینی شده است.
این شرکت تعدیل پیش‌بینی یاد شده را به دلیل افزایش قیمت محصولات فولادی در ابتدای سال 86، خریداری مواد اولیه در اواخر سال 85 با نرخ ارزان‌تر و موجودی مواد و محصول در پایان سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 85 و افزایش سرمایه اعلام کرده است. این شرکت همچنین یادآور شده است که با توجه به مواد خریداری شده در سال 86 با نرخ بالاتر و احتمال تداوم آن و عدم کشش بازار برای افزایش قیمت محصول تولیدی متناسب با افزایش نرخ مواد اولیه، پیش‌بینی می‌شود سود حاصله در ماه‌های آتی سال مالی، کاهش چشمگیری داشته باشد.
پیش‌بینی عملکرد «فسپا» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۳۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۵درصد افزایش نشان می‌دهد.