گروه بورس- شاخص بورس اوراق بهادار روز گذشته شاهد تداوم پیشروی شاخص بود به گونه‌ای که شاخص با ۸۴/۳۸واحد رشد مواجه بود.

در معاملات دیروز، شاخص، آغازی توفانی داشت. عرضه سهام گل‌گهر به میزان صف خرید این شرکت با تاثیر ۹۱/۶ واحد، عرضه سهام سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با تاثیر ۱۶/۴ واحد و عرضه قابل ملاحظه سهام سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با تاثیر ۷/۲ واحد در کنار تاثیر ۱/۳واحدی عرضه محدود سهام فولاد خوزستان (۴۵۰هزار سهم) و ملی مس موجب شد شاخص در ساعت ۹ و ۵۸دقیقه به ۸۴/۲۲ واحد رشد برسد. این رشد با عرضه سهام پتروشیمی خارک به میزان صف خرید این شرکت و با تاثیر مثبت ۳۷/۵ واحد و همچنین افزایش تاثیر نماد ملی مس به ۵۱/۲واحد و پتروشیمی اراک به میزان ۰۷/۱واحد و به‌رغم تاثیر منفی ۶۹/۲ واحدی بازگشایی نماد نورد آلومینیوم در ساعت ۱۰ و ۵۹دقیقه به ۲/۲۸ واحد رسید.

در ساعت ۱۲ و ۴ دقیقه نماد «ژفرعی» یک دادوستد بلوک ۶۴۱هزار سهمی شهد ایران را در نرخ پایه ۸هزار و ۲۰۰ریال تجربه کرد. این بلوک را صندوق بازنشستگی وظیفه ازکارافتادگی و پس‌انداز کارکنان بانک‌ها عرضه کرده بود.

با افزایش تاثیر نماد ملی مس به ۶واحد، فولاد مبارکه به ۲۸/۲واحد و همچنین تاثیر مثبت ۷۵/۰ واحدی بازگشایی نماد معادن منگنز و تاثیر ۹۵/۳ واحدی عرضه مجموعا ۵۵۷هزار سهم چادرملو موجب شد، شاخص در پایان بازار دیروز ۸۴/۳۸ واحد رشد را تجربه کند که با این رشد مجموعا شاخص، هفته کاری را با ۱۰۷ واحد رشد و رسیدن به عدد ۹هزار و ۴۴۹ واحد به پایان رساند.