گروه بورس - هیات‌مدیره شکر در نظر دارد 90درصد سود خالص امسال را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، «قشکر» درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به تابستان امسال را با ۲۸میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۲۰ریال پیش‌بینی کرده است.
«شکر» توانست تا پایان دوره 9ماه منتهی به خردادماه با تحقق 630ریال سود برای هر سهم معادل 87درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد.
پیش‌بینی عملکرد «قشکر» برای سال‌مالی منتهی به تابستان ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۱۱درصد کاهش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۶درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۶درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات حدود ۱۰درصد کاهش نشان می‌دهد.
شرکت، پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال‌مالی 86 را در اردیبهشت 86 مبلغ 674ریال اعلام کرده بود که دلیل تغییرات را کاهش فروش شکر، افزایش درآمد متفرقه و کاهش هزینه‌های مالی به سبب تامین نقدینگی و عدم‌استفاده از تسهیلات اعلام کرده است.
شرکت اعلام کرده است که تاکنون مقدار ۸۳۴۰تن شکر به فروش رفته و مقدار ۶۸۰۲۶تن شکر خام تصفیه شده است.
مبلغ 4859میلیون ریال (به ازای هر سهم 174 و معادل 24درصد) از پیش‌بینی سود خالص سال‌مالی 86 نیز ناشی از درآمدهای متفرقه است که عمدتا شامل درآمد فروش لوازم مستعمل به مبلغ 3310میلیون ریال و سود سپرده‌های بانکی به مبلغ 940میلیون ریال است.
مطابق بند ۵ گزارش حسابرس نسبت به صورت‌های مالی سال‌مالی ۸۵، از بابت سرمایه‌گذاری در شرکت خمیر مایه رویان شاهرود با توجه به زیان انباشته آن شرکت به مبلغ ۷/۲۸میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۸۴ و با در نظر گرفتن موضوع توقف فعالیت‌های تولیدی شرکت مذکور از ابتدای سال ۱۳۸۵، مبلغ ۴۵۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۶۱ریال) ذخیره کاهش ارزش در حسا‌ب‌های شرکت وجود دارد..