گروه بورس - شرکت تولید مواد اولیه داروپخش سرمایه خود را 100درصد افزایش می‌دهد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق‌بهادار، هیات‌مدیره این شرکت در نظر دارد، سرمایه خود را از مبلغ ۳۰میلیارد ریال، به مبلغ ۶۰میلیارد ریال از محل اندوخته طرح و توسعه، مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و سود انباشته افزایش دهد.
شرکت اعلام کرده است در سه ماهه اول، موفق به تولید و فروش مواد اسپینال زد (داروی ضدسرطان) و تولید متادون شده است و لیکن از آنجا که فروش اسپینال زد به صورت بچ آزمایشگاهی بوده و تاثیر آن بر فروش کم‌اهمیت است، شناسایی تاثیر آن بر فروش تا زمان عقد قرارداد قطعی به تعویق افتاده است و در صورت تحقق فروش به طور قابل‌ملاحظه، تاثیر آن بر پیش‌بینی به بازار منعکس خواهد شد.
این شرکت سود امسال خود را با سرمایه ۳۰میلیارد ریالی مبلغ چهار هزار و ۹۱۲ریال پیش‌بینی کرده است.
این در حالی است که در بهار امسال مبلغ یک هزار و 165ریال از این پیش‌بینی را پوشش داده است.
براساس اطلاعات ارسالی «دتماد» هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ
چهار هزار و 500ریال برای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
این شرکت در تاریخ ۲۶/۰۱/۸۶ سود تقسیمی را مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال (پنج هزار ریال برای هر سهم) کرده بود.
پیش‌بینی عملکرد «دتماد» برای سال‌مالی جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش 5درصد کاهش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته 20درصد کاهش، سود عملیاتی 13درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 10درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده است، براساس مجوز وزارت صنایع، طرح تولید ۴ نوع محصول جدید (رانیتیدین، دکسترومتورفان، امپرازول و ایبوپروفن) با مبلغ هشت هزار ریال سرمایه‌گذاری انجام شده به پایان رسیده و سه محصول دیگر (افولوکسازین، نورفلوکسازین و سولفامتوکسازول) به دلیل عدم وجود توجیه اقتصادی از برنامه شرکت خارج شده است.