گروه بورس: نورد و قطعات فولادی تا پایان دوره 3ماه منتهی به خردادماه با تحقق 55ریال سود برای هر سهم معادل 12درصد از سود امسال را پوشش داده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «فنورد» درآمد هر سهم امسال را با 48میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 470ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد نورد و قطعات فولادی برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش‌رفته ۴۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده 9 فروردین 86، اجرای افزایش سرمایه از مبلغ 40میلیارد ریال به مبلغ 60میلیارد ریال (معادل 50درصد) از محل آورده نقدی سهامداران به هیات‌مدیره تفویض اختیار شد و به استناد صورتجلسه هیات‌مدیره 14فروردین 86 سرمایه شرکت از مبلغ 40میلیارد ریال به مبلغ 48میلیارد ریال (معادل 20درصد) از محل آورده نقدی سهامداران افزایش یافته است.
شرکت، پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در اردیبهشت ۸۶ مبلغ ۳۹۵ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را اجرای افزایش سرمایه و استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از آن اعلام کرده است.
هیات‌‌مدیره «فنورد» تصمیم دارد 50درصد از سود پیش‌‌بینی شده سالانه را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 86 پیشنهاد کند.
شرکت اعلام کرده است در نظر دارد سرمایه را از مبلغ ۴۸میلیارد ریال به مبلغ ۶۰میلیارد ریال (معادل ۲۵درصد) از محل آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.
شرکت نورد و تولید قطعات فولادی، طرح نوسازی و بازسازی نورد را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ 40میلیارد ریال و هزینه‌های انجام شده مبلغ 40میلیارد ریال و با 100درصد پیشرفت کار در تیرماه 86 به بهره‌برداری رسیده است.
بنابراین گزارش «فنورد» تا پایان خرداد ماه از فروش محصولات خود مبلغ ۴۲میلیارد و ۲۶میلیون ریال درآمد کسب کرد که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶درصد کاهش داشته است و معادل ۱۱درصد از پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش پیش‌بینی شده امسال را محقق کرده است.