گروه بورس - علیرضا باغانی: در حالی سهام شرکت فولاد خوزستان در بازار با صف خریدی معادل ۲۹میلیون سهم مواجه است که با احتساب عرضه بیش از ۳میلیون سهمی، دولت تنها موظف به عرضه سه میلیون و ۶۰۰هزار سهم دیگر است تا سقف ۵درصد عرضه خود را تکمیل کند.با این حال «فخوز» پرطرفدارترین سهام بازار است. ضمن این که در شرایط کنونی نمادهای فولاد مبارکه اصفهان با دارا بودن ۲۵میلیون صف خرید و ملی صنایع مس با ۱۰میلیون تقاضای خرید هم از پرطرفدارترین نمادهای بازار به شمار می‌روند. روز گذشته ۲/۱درصد از سهام مارگارین با نرخ پایه ۲۸۰۰ ریال از سوی سرمایه‌گذاری بانک ملی به صورت عمده عرضه و احتمالا از سوی هلدینگ روغنی گروه صنایع بهشهر خریداری شد، از سوی دیگر سرمایه‌گذاری کارآفرین ۵۳/۵درصد از سهام شهد ایران را با قیمت پایه سه هزار ریال عرضه کرد.

دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های معادن بافق و دشت مرغاب پس از برگزاری مجمع عادی سالانه بازگشایی شد و نماد کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی نیز جهت برگزاری مجمع فوق‌العاده جهت تصویب افزایش سرمایه متوقف شد.

پرتفوی تکانی در «وبانک»

گفته‌های بازار: همزمان با تغییر و تحولات مدیریتی در سرمایه‌گذاری بانک ملی، شایع شده مدیرعامل جدید در صدد تغییر و تحولات در ترکیب پرتفوی شرکت است، تا جایی که قرار است این هلدینگ سرمایه‌گذاری به زودی در رابطه با فروش برخی‌از سهام شرکت‌هایی که به دلیل سیاست‌های دولتی تثبیت قیمت‌ها ظاهرا با کاهش سود مواجه شده‌اند، تصمیم‌گیری کند.شنیده‌های ما: در تماس خبرنگار ما با شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی این شرکت موضوع مطرح شده در خصوص تغییرات در پرتفوی خود را رد کرده است.

«وتوس» بدون هیچ گونه تعدیل

گفته‌های بازار: حجم معاملات قابل توجه توس‌گستر در بازار موجب شده که شایعه‌سازان بازار پیش‌بینی کنند که این نماد قبل از پایان سال مالی خود در شهریور ماه EPS خود را ۸۰ ریال افزایش دهد.

شنیده‌های ما: براساس اطلاعات واصله از شرکت هر گونه تعدیل به بورس اعلام می‌شود، اما این تعدیل در شرایط کنونی در مرحله تدوین گزارش هم نیست.

این شرکت چندی پیش جزئیات مذاکرات پروژه آرمان را در اختیار بازار قرار داده بود و می‌گوید: مثل اعلام نتایج مذاکرات پروژه آرمان، هر گونه تغییر در EPS را به بورس اعلام خواهیم کرد.

تاثیر عرضه‌های «کچاد» و «کگل» بر «ومعادن»

گفته‌های بازار: در بازار از شایعه تعدیل مثبت EPS سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات سخن گفته می‌شود.

شایعه‌سازان می‌گویند این تعدیل از محل فروش‌های اخیر سهام چادرملو و گل‌گهر است.

شنیده‌های بازار: خبرهای رسیده حاکی از آن است که فروش‌های اخیر چادرملو و گل‌گهر در بودجه «ومعادن» پیش‌بینی شده بوده است و تعدیل از این بابت قابل تصور نیست، اما اگر روال این عرضه‌ها ادامه یابد، تعدیل مثبت EPS بعید نیست.براساس آخرین برآوردها ارزش پرتفوی بورسی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ۵۶۰ تومان و ارزش پرتفوی بورسی و غیربورسی این شرکت ۶۲۰ تومان اعلام شده است.«ومعادن» ۵/۱۵درصد از سهام چادرملو و ۵/۲۸درصد از سهام سنگ‌آهن گل‌گهر را در اختیار دارد.

برگزاری یک مجمع در «فاهواز»

گفته‌های بازار: قرار است در شهریور ماه اعضای هیات‌مدیره شرکت نورد و لوله اهواز طی برگزاری مجمعی فوق‌العاده انتخاب شوند.ظاهرا این شرکت در سه ماه از محل عملیات نزدیک به ۲۰۰میلیون تومان سود داشته، اما به دلیل بدهی‌های بانکی که بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان است، این سود در روند فعالیت شرکت محسوس نیست.

شنیده‌های ما: شنیده‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که در صورت اجرای پروژه ذوب، احیا و ریخته‌گری نورد و لوله اهواز این‌شرکت توان پوشش زیان خود را دارد و در سه ماه اول ۱۸۶ میلیون تومان از محل عملیات سود کسب کرده، اما به دلیل بدهی‌های سنگین بانکی در‌حال‌حاضر این سود تاثیری در فعالیت شرکت ندارد.اعضای هیات‌مدیره جدید شرکت هم طی برگزاری مجمعی فوق‌العاده در شهریور ماه انتخاب خواهند شد.

«وصندوق» خریدار تایدواتر

گفته‌های بازار: با توجه به تداوم تشدید صف فروش برای سهام تایدواتر در بازار شایع شده که سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به زودی سهام شرکت مزبور را از بازار جمع‌آوری خواهد کرد که البته این حمایت در قالب بازارگردانی نیست.

شنیده‌های ما: مسوولان شرکت تایدواتر در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی کردند.