گروه بورس- هیات‌مدیره فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر در نظر دارد، افزایش سرمایه به مبلغ 20میلیارد ریال را از محل مطالبات و آورده نقدی اجرا کند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «قپیرا» درآمد هرسهم سال مالی منتهی به تیرماه ۸۷ را با ۶۰میلیارد‌ریال سرمایه مبلغ ۴۳۵ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد قند پیرانشهر برای سال مالی منتهی به تیرماه 87 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 44درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 57درصد افزایش، سود عملیاتی 3درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 19درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را انتقال 15هزار تن موجودی شکر از سال 86، افزایش فروش شکرخام، افزایش دستمزد، افزایش هزینه‌های ناشی از تورم، کاهش هزینه‌ مالی به دلیل کاهش جذب چغندر و تولید بیشتر شکر کارمزدی و کاهش مالیات ناشی از کسر و پرداخت آن توسط کارفرما اعلام کرده است.
همچنین خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه برآوردی برای سال مالی ۸۷ به مبلغ ۲۵۰۰میلیون ریال (مبلغ ۴۲ریال به ازای هرسهم) معادل ۱۰درصد از کل سود پیش‌بینی شده است که شامل سود سپرده‌های بانکی به مبلغ ۱۸۰۰میلیون ریال و سود حاصل از فروش باقی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی به مبلغ ۷۰۰میلیون ریال است.
هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ 18میلیارد ریال (مبلغ 300ریال به ازای هرسهم) از سود عملیات سال مالی 87 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
مطابق بند ۵ گزارش حسابرس و بازرس قانونی نسبت به صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۱/۴/۸۵، صورت‌های مالی مورد گزارش شامل مبلغ ۴۳۷۷ میلیون ریال بدهی بابت تعهدات قانونی است که اقدامی جهت پرداخت آنها در موعد مقرر صورت نپذیرفته است. همچنین طبق بررسی‌های به عمل آمده کسری هزینه‌های تحقق یافته و پرداخت نشده شرکت در تاریخ ترازنامه بابت تعهدات قانونی حدودا مبلغ ۲۱۸۶میلیون ریال (مبلغ ۴۹ریال به ازای هرسهم) است. در صورت اعمال تعدیلات مورد لزوم از این بابت، سود انباشته ابتدای سال و سود سال‌جاری هرکدام به ترتیب به مبلغ ۹۶۴میلیون‌ریال و ۱۲۲۲میلیون ریال کاهش و سرفصل سایر حساب‌های پرداختنی به مبلغ ۲۱۸۶میلیون ریال افزایش خواهد یافت. قند‌پیرانشهر طرح توسعه کارخانه از مصرف ۲۵۰۰تن به ۳هزار تن در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری به‌مبلغ ۳۰میلیارد ریال و بهره‌برداری در شهریور ۸۷ در دست اجرا دارد.