فارس- سخنگوی کانون کارگزاران اولویت‌های کاری و مهم این کانون را بعد از ثبت در اداره ثبت تشریح کرد.

اکبر زرگانی‌نژاد گفت: با اخذ مستندات ثبت کانون کارگزاران از سازمان بورس هفته آینده مدارک مربوط به اداره ثبت ارسال خواهد شد تا بعد از طی مراحل قانونی نام کانون به ثبت برسد.

وی گفت: هم‌‌اکنون کارگروهی با سرپرستی بیدختی، مشاور سابق سازمان بورس در رابطه با هزینه‌ها با حق استفاده از خدمات شرکت بورس فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد. اولویت اول، نظارت بر فعالیت کارگزاران

زرگانی‌نژاد با ابراز امیدواری نسبت به ثبت کانون در مرداد ماه در رابطه با اولویت‌های کاری کانون به تشکیل کار گروهی متعدد اشاره کرد و ابراز داشت: نظارت بر فعالیت‌ کارگزاران و اقدام برای حل اختلافات سهامداران نیز کارگزاران و بین کارگزاران جزء اولین برنامه‌هایی است که بعد از ثبت کانون نسبت به آن اقدام خواهد شد. وی افزود: کار گروه دیگری به روی ساختار شرکت‌های کارگزاری و استاندارد سازی و توسعه متناسب با شرایط بازار تشکیل خواهد شد تا نفوذ فعالیت کارگزاری در بازار سهام افزایش یابد.

زرگانی‌نژاد افزود: در بخش استاندارد‌سازی ضمن تعامل با کانون کارگزاران دیگر کشورها موضوع رتبه‌بندی کارگزاران نیز ارتباط با سازمان بورس مد‌نظر قرار خواهد گرفت.

آموزش، اولویتی مهم

سخنگوی کانون کارگزاران، آموزش به اعضا و سایرین را از جمله اولویت‌‌های مهم کانون دانست و گفت: در نظر است با آموزش‌های تخصصی به کارگزاران ضمن تامین نیروی انسانی برای آینده مواردی چون حسابداری، معاملات‌، پذیرش و پشتیبانی نیز با آموزش همراه باشد و بر‌اساس آیین‌نامه رفتار حرفه‌ای از ضوابط مشخصی برخوردار باشد.

زرگانی‌نژاد از برنامه آموزش در سطح دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: علاوه بر آموزش‌های تخصصی و عمومی برای کارگزاران و سرمایه‌گذاران، در نظر است مباحث بازار سرمایه نیز در سطح آموزش عالی و در سطوح کارشناسی‌، کارشناسی ارشد و دکترا نیز پیگیری شود.

کانون سرمایه ندارد

وی یادآور شد: براساس آیین نامه‌ها و با توجه به این که کانون سرمایه‌ای ندارد و هزینه‌های کانون باید از طریق ارائه خدمات تامین شود، درنظر است کانون از طریق دریافت حق عضویت و ارائه آموزش و سایر موارد تامین شود. زرگانی‌نژاد مبلغ حق عضویت کارگزاران را منوط به استخراج بودجه کانون دانست.

وی در رابطه با محل استقرار کانون کارگزاران گفت: کانون فعلا در ساختمان جنب سازمان بورس به طور موقتی مستقر شده اما با توجه به واگذاری طبقه دوم تالار سعدی توسط سازمان بورس به کانون، محل اصلی فعالیت کانون در ساختمان سعدی خواهد بود.

آموزش «اتوس» ادامه دارد

زرگانی‌نژاد در رابطه با ‌آموزش سیستم معاملاتی اتوس به کارگزاران ابراز داشت: کلیات آموزش چگونگی از این سیستم به کارگزاران ارائه شده اما جزئیات آن باقی‌مانده است که در آینده آموزش داده خواهد‌شد. سخنگوی کانون کارگزاران در خاتمه گفت: تمام هدف کانون بهبود خدمات و استقرار استاندارد در حوزه کارگزاران است.