گروه بورس- علیرضا باغانی: نزدیک شدن به زمان عرضه سهام فولاد خوزستان موجب شد که صف‌های خرید مس و فولاد در بازار افزایش یابد، تا جایی که فولاد‌مبارکه پس از یک عرضه ۶میلیون سهمی، ۱۱میلیون سهم در صف خرید داشت. مس نیز تحت‌تاثیر افزایش جهانی و جو روانی ناشی از عرضه سهام فولاد خوزستان در روز سه‌شنبه ۲۰میلیون تقاضای خرید داشت که این صف با عرضه روبه‌رو نشد.

نزدیک شدن زمان عرضه سهام فولاد خوزستان موجب شد که نمادهایی همچون فجر سپاهان، گل‌گهر، تکنوتار، معادن و فلزات و ... عرضه‌های سنگینی را شاهد باشند.

«سفارود» ۳۰درصد پوشش داد

گفته‌های بازار: در بازار شایع شده که با تغییر مدیرعامل فارسیت دورود و با توجه به حضور وی در ریاست انجمن شرکت‌های تولیدکننده آزبست، این شرکت در سه ماه بیش از ۳۰درصد از EPS خود را پوشش داده است. همچنین خبرهایی از تعدیل مثبت EPS شرکت به گوش می‌رسد.

شنیده‌های ما: خبرهای رسیده حاکی از آن است که از ۴۰۲EPS ریالی فارسیت دورود، رقمی بالغ بر ۱۲۰ریال یعنی معادل ۶/۳۰درصد در مدت سه ماه تحقق یافته است.

گفته می‌شود، مجید خام وردی همزمان با مدیرعاملی شرکت فارسیت دورود به لحاظ تجارب گذشته خود، همزمان ریاست انجمن شرکت‌های تولیدکننده آزبست را نیز برعهده دارد، با این وصف می‌توان گفت که «سفارود» پیشرو شرکت‌های آزبستی بورس تهران به شمار می‌رود.

از سویی دیگر، گفته می‌شود، با اجرای برنامه‌های جدید فارسیت دورود احتمالا EPS این شرکت در ۶ماه با تعدیل مثبت مواجه خواهد بود.

یک تغییر مدیریتی در مجموعه «شستا»

گفته‌های بازار: همزمان با تغییر مدیرعامل سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شایعاتی از تغییر محمدرضا حیدری سرپرست سیمان تامین به گوش می‌رسد. وی همزمان با این سمت، مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان است.

شنیده‌های ما: منابع غیررسمی تغییر سرپرست سیمان تامین را تائید می‌کنند. وی چندی قبل مدیرعامل سیمان تامین بود که پس از تحولات رخ داده در «شستا» به عنوان سرپرست این شرکت منصوب شد و اکنون نیز فقط مدیرعامل فارس و خوزستان است.

ظاهرا در حال حاضر غفاری یکی از معاونین حیدری در فارس و خوزستان حیدری به عنوان مدیرعامل سیمان تامین منصوب شده است.