گروه بورس - شرکت گل‌گهر در بهار امسال مبلغ 381 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت گل‌گهر درآمد هر سهم خود را برای سال مالی جاری مبلغ یک هزار و ۴۲۹ ریال اعلام کرده است. این در حالی است که «کگل» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را معادل ۱۵۸ ریال به دلیل تغییر در افزایش نرخ فروش سنگ آهن تعدیل کرده است.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره تصمیم دارد معادل 80درصد از سود سال‌جاری را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت اعلام کرده است طرح احداث واحد گندله‌سازی به ظرفیت ۴میلیون تن با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به‌مبلغ دو‌هزار و ۶۳۱میلیارد ریال را در دست اجرا دارد.
هزینه‌های انجام شده معادل یک هزار و 841میلیارد و 396میلیارد ریال اعلام شده است و تاکنون 78درصد پیشرفت کار داشته است.
بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت، به تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۸۶ افزایش سرمایه از مبلغ ۴۴۰میلیارد ریال به مبلغ ۸۸۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تصویب و در تاریخ ۱۶/۰۴/۸۶ ثبت شد.
پیش‌بینی عملکرد «کگل» برای سال مالی منتهی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به‌ترتیب فروش 29درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 13درصد افزایش، سود عملیاتی 67درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 67درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را افزایش قیمت فروش محصولات به‌رغم کاهش مقدار تولید و فروش، افزایش قیمت تمام شده ناشی از افزایش هزینه‌ها نسبت به سال قبل و کاهش خالص درآمد (هزینه)های عملیاتی ناشی از عدم تحویل محصول در کارخانه فولاد خوزستان اعلام کرده است.