گروه بورس- شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران درآمد هر سهم امسال را با 13میلیارد و 544میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و 259ریال پیش‌بینی کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، «تراک» توانست در بهار امسال با تحقق ۲۷۲ریال سود برای هر سهم ۲۲درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را پوشش دهد.
پیش‌بینی عملکرد «تراک» برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 86درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 100درصد افزایش، سود عملیاتی 44درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 151درصد افزایش نشان می‌دهد.
درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در پیش‌بینی علمکرد سال مالی ۸۶ به مبلغ ۳میلیارد و ۱۱۷میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۳۰ریال و معادل ۱۸درصد از کل سود خالص) شامل سود سهام بانک کارآفرین و ناشی از فروش سرمایه‌گذاری در سهام عنوان کرده است.
شرکت در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 13544میلیون ریال به مبلغ 22میلیارد ریال (معادل 4/64درصد سرمایه فعلی از محل اندوخته توسعه و تکمیل، سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی سهامداران) افزایش دهد.
شرکت اعلام نموده است طرح‌های عمده در دست اجرا شامل خرید ماشین‌آلات جدید (با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۵۰۰۴میلیون ریال و سرمایه‌گذاری انجام شده به مبلغ ۱۰۴۶۳میلیون ریال به پیشرفت کار ۷۲درصد و زمان بهره‌برداری پایان تیرماه ۸۷ (شرکت قبلا زمان بهره‌برداری از طرح را پایان سال ۸۴ و متعاقبا خردادماه سال ۸۵، در ۳ مرداد ۸۵ اواخر سال ۸۵ و در پایان شهریور ۸۶ اعلام کرده بود) است.
هیات‌مدیره «تراک» در نظر دارد 40درصد از سود پیش‌بینی شده سال مالی 86 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.