گروه بورس- صنایع سیمان غرب اعلام کرده است افزایش سرمایه از مبلغ 187میلیارد ریال به مبلغ 240میلیارد ریال را در دست بررسی دارد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این افزایش سرمایه از محل اندوخته توسعه، تکمیل و مطالبات سهامداران صورت خواهد گرفت.
صنایع سیمان غرب درآمد هر سهم امسال را با 187میلیارد ریال سرمایه به طور ناخالص مبلغ 394ریال پیش‌بینی کرده است.
به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۵شهریور ۸۵ سال مالی شرکت از پایان مهر ماه به پایان اسفند ماه تغییر یافت و اولین دوره مالی جدید شرکت به صورت ۵ماهه، از ابتدای آبان ماه سال ۸۵ آغاز و اسفند ماه همان سال به پایان رسید.
با توجه به تغییر سال مالی شرکت به شرح بند فوق، مقایسه پیش‌بینی عملکرد سال مالی 86 با عملکرد واقعی دوره مالی 5ماه منتهی به اسفند 85 مناسب نیست.
پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های دوره مالی ۵ماه منتهی به اسفند ۸۵ به مبلغ ۱۲۴۴۳میلیون ریال (معادل ۳۰درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۶۷ریال) عمدتا مربوط به سود سهام شرکت سیمان بجنورد (سهامی عام) است.
سیمان غرب طرح افزایش ظرفیت تولید از 2000به 4000تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ 1146میلیارد ریال را در دست اجرا دارد و در این رابطه تا کنون مبلغ 740میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، درصد پیشرفت کار این طرح 85درصد بوده و تاریخ بهره‌برداری از آن اول آذر ماه 86 می‌باشد. (زمان توقف کوره پایان مردادماه 86خواهد بود).
شایان ذکر است، شرکت برآورد مبلغ سرمایه‌گذاری را طی اطلاعات ارسالی ۲۱بهمن ۸۵ و ۲۸/۰۱/۸۶ به ترتیب مبلغ ۶۲۴میلیارد ریال و مبلغ ۷۹۹میلیارد ریال تاریخ بهره‌برداری از طرح را طی اطلاعات ارسالی مورخ ۳۱/۰۳/۸۵، ۲۳/۰۵/۸۵، ۲۱بهمن ۸۵ و ۲۸فروردین ۸۶ به ترتیب بهمن ماه ۸۵، اسفند ماه ۸۵، مرداد ماه ۸۶ و مهر ماه ۸۶ و زمان توقف کوره را در ۲۱بهمن و ۲۸فروردین ۸۶، به ترتیب پایان اسفند ماه ۸۵ و پایان اردیبهشت ماه ۸۶ اعلام کرده بود.
هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی 86 مبلغ 69میلیارد و 751میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 373ریال) جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.