گروه بورس- سیمان شاهرود درآمد هر سهم امسال خود را با 300میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 475ریال پیش‌بینی کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، سیمان شاهرود پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۶ را با سرمایه ۱۵۰میلیارد ریال در ۱۸ فروردین امسال مبلغ ۱۰۱۰ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش سرمایه و کاهش مبلغ فروش و هزینه‌ها ناشی از کاهش مقدار تولید و فروش به دلیل تاخیر در بهره‌برداری از طرح توسعه اعلام کرده است.
هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ 135684میلیون ریال (مبلغ 452ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.
همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال‌مالی ۸۶ به مبلغ ۳۰میلیارد و ۶۰۰میلیون‌ریال (معادل ۲۱درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۱۰۲ریال) نیز عمدتا شامل سود حاصل از سپرده‌های بانکی است.
سیمان شاهرود، طرح ایجاد یک واحد کوره با ظرفیت تولید 3300تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری موردنیاز به مبلغ 1084میلیارد ریال در دست اجرا دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ 903میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. مطابق این اطلاعات، با توجه به پیشرفته 75درصدی مراحل اجرایی طرح مذکور، پیش‌بینی شده این طرح در بهمن‌ماه 86 به بهره‌برداری برسد. شرکت برآورد سرمایه‌گذاری موردنیاز طرح را در تاریخ‌های 24 دی‌ماه 85 و 18 فروردین 86 به ترتیب مبلغ 1050میلیاردریال و 1096میلیاردریال و تاریخ بهره‌برداری را آذرماه 86 اعلام کرده بود.
مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت در ۱۹ تیرماه ۸۶ افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵۰میلیاردریال به مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را مورد تصویب قرار داد.