گروه بورس - علیرضا باغانی: عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته برای سهام فولاد مبارکه همچنان تداوم یافت، تا جایی که دولت ۳۵میلیون سهم فولاد مبارکه را عرضه کرد، پس از این عرضه با وجود تقاضا، ۱۰میلیون سهم به عرضه دولتی «فولاد» افزوده شده این شرکت در پایان معاملات دیروز ۶میلیون صف خرید داشت. مس نیز به‌رغم عرضه‌ای ۵میلیونی سهم، صف خریدی معادل ۸میلیون سهم داشت. گفته می‌شود، عرضه‌های دولتی سهام فولاد مبارکه و روز عرضه سهام فولاد خوزستان به پایان خواهد رسید. انحلال یک شرکت در پرتفوی «وابنر»

گفته‌های بازار: در باره شرکت سرمایه‌گذاری البرز شایع شده که این شرکت به زودی EPS خود را به صورت پلکانی طی چند مرحله تا سطح ۶۵۰ریال افزایش خواهد داد. پیش‌بینی کنونی درآمد هر سهم «والبر» ۳۵تومان برآورد شده است.

شنیده‌های ما: از درون شرکت خبر می‌رسد که منوچهری، مدیر عامل سابق ملت و مدیر عامل کنونی سرمایه‌گذاری البرز در حال بررسی وضعیت پرتفوی شرکت است و هنوز در شرکت فعالیت خاصی رخ نداده که عایدی به این وسعت و تا سطح ۳۰تومان در برداشته باشد.

منوچهری از سال ۷۲تا۷۶ مدیر‌عامل سرمایه‌گذاری البرز بوده است. درباره سه شرکت افشره، کامپیوتر البرز و ویتانا که سال گذشته البرز قصد فروش آنها را داشت، نیز خبر رسیده که شرکت افشره منحل شده و پس از انجام امور تسویه، دارایی‌های آن به فروش خواهد رسید. کامپیوتر البرز و ویتانا نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مشتری خاصی برای آنان پیدا نشده و فعلا درباره این دو شرکت تصمیمی اتخاذ نشده است. این شرکت بحث فروش سهام شرکت کیوان را هم رد می‌کند.

افزایش سرمایه «چپترو»

گفته‌های بازار: شایع شده که شرکت حمل‌و‌نقل پتروشیمی پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۰۰درصدی خود را به بورس ارائه کرده است.

شنیده‌های ما: شرکت حمل‌و‌نقل پتروشیمی در حال حاضر اقدام به تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه کرده است که پس از آماده شدن به حسابرس و سپس به سازمان بورس ارائه خواهد شد.بنابراین، افزایش سرمایه شرکت مستلزم طی فرآیندی زمان‌بر است و به کار بیشتری نیاز دارد.