گروه بورس - پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال صنایع سرماآفرین ایران در مقایسه با سال مالی قبل ۲۰درصد کاهش نشان می‌دهد.

بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «لسرما» درآمد هر سهم امسال را با ۷۴میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۹۵ ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی عملکرد صنایع سرماآفرین برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۰درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۰درصد کاهش داشته است.

جزییات پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۶ به مبلغ ۹۵۰۰میلیون ریال است.

شرکت سیاست تقسیم سود را اعلام نکرده است. شرکت در ۲۶ اسفند ۸۵ اعلام کرده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۲۵۹۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم ۳۵۰ ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

صنایع سرماآفرین توانست تا پایان دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه با تحقق ۱۱۶ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۲۹درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش دهد.

همچنین «لسرما» در این دوره مبلغ ۳۴میلیارد و ۵۱۴میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷درصد افزایش داشته است که معادل ۲۳درصد از بودجه پیش‌بینی شده فروش «لسرما» را محقق کرده است.