گروه بورس- شرکت مهندسی فیروزا تا پایان خرداد ماه امسال با تحقق 34ریال سود به ازای هر سهم معادل 7درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش داد.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، فیروزا درآمد هر سهم امسال را با ۱۲میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۱۷ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «تفیرو» برای سال مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش یک‌درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 4درصد کاهش، سود عملیاتی 11درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 10درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده است که پیش‌بینی خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی متفرقه برای سال مالی ۸۶ به مبلغ ۲میلیارد ریال، عمدتا مربوط به شناسایی زیان تسعیر نرخ ارز (یورو) است.
شرکت اعلام کرده است که طرح انتقال کارخانه را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 70میلیارد ریال در دست اجرا دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ 2202میلیون ریال هزینه کرده و طرح در مراحل اولیه خود می‌باشد. قابل ذکر است که زمین محل اجرای طرح در اتوبان کرج-قزوین روبه‌روی نیروگاه شهید رجایی خریداری و مجوز ساخت آن اخذ شده است. ادامه مراحل اجرایی طرح منوط به اخذ تسهیلات بانکی است که دراین خصوص شرکت در حال مذاکره است. مدت زمان اجرای طرح از تاریخ آغاز عملیات اجرایی حدودا 2سال برآورد شده است.
هیات‌مدیره فیروزا برنامه افزایش سرمایه از محل اندوخته توسعه و تکمیل به مبلغ ۶میلیارد ریال و سود انباشته به مبلغ ۶میلیارد ریال (جمعا به مبلغ ۱۲میلیارد ریال معادل ۱۰۰درصد سرمایه فعلی) را در دستور کار دارد.هیات‌مدیره در نظر دارد معادل ۴۰درصد از سود خالص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. قابل ذکر است که شرکت در تاریخ ۲۲/۱/۸۶ پیشنهاد تقسیم سود سال مالی ۸۶ را معادل ۵۰درصد سود خالص اعلام کرده بود.
مهندس فیروزا اعلام کرده است فروش شرکت تا حدودی به طرح‌های عمرانی بستگی دارد. همچنین اعلام شده است که شناسایی درآمد فروش هر قرارداد، منوط به تحویل کامل پروژه است. لذا مجموع درآمد پیش‌بینی برای یکسال الزاما به تناسب در فواصل میان‌دوره‌ای توزیع نمی‌شود.