گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال شرکت ایران‌خودرو در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل با 77درصد افزایش مواجه شده است.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، ایران‌خودرو درآمد هر سهم امسال را با ۵هزار میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۰۳ریال پیش‌بینی کرده است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را در 13اردیبهشت ماه 86 مبلغ 800ریال اعلام کرده است که به رغم تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم جزییات آن تغییر یافته است که شرکت دلایل آن را عنوان نکرده است.
پیش‌بینی عملکرد ایران‌خودرو برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۸درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۷۷درصد افزایش نشان می‌دهد.
به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده 28 تیر ماه 85 اجرای افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 4500میلیارد ریال به مبلغ 6525میلیارد ریال (معادل 45درصد) از محل سود انباشته (1500میلیارد ریال) و مطالبات و آورده نقدی سهامداران (525میلیارد ریال) به هیات‌مدیره تفویض شد که به موجب جلسه هیات‌مدیره مورخ 23/12/85 سرمایه شرکت از مبلغ 4500میلیارد ریال به مبلغ 5000میلیارد ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی) افزایش یافت.
هیات‌مدیره در نظر دارد ۶۰درصد سود قابل تقسیم سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی جاری حداقل ۲۵۰۰میلیارد ریال از دارایی‌های غیرمولد خود را به فروش رساند و پیش‌بینی می‌شود در صورت فروش قطعی این گونه دارایی‌ها سود حاصل از فروش حداقل به ۲هزار میلیارد ریال بالغ شود.
درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در پیش‌بینی سال مالی 86 به مبلغ 4315میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ 863 ریال) معادل 107درصد از کل پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شرکت را تشکیل می‌دهد.