گروه بورس- سرمایه‌گذاری صنعت و معدن ماه گذشته با تحصیل سهام جدید بالغ بر ۱۳میلیارد و ۳۸۶میلیون ریال به ارزش بازار کل پرتفوی خود افزود. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادارتهران «وصنعت» در این دوره سهام شرکت‌های زامیاد، کمباین‌سازی و سیمان خوزستان را با ۸ میلیارد و ۱۳۹میلیون ریال بهای تمام شده تحصیل کرده است.

همچنین سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با واگذاری مبلغ ۵میلیارد و ۲۵۳میلیون ریال از سهام خود توانست مبلغ ۵۲۶میلیون ریال سود کسب کرد. «وصنعت» سهام شرکت‌های توسعه ملی، داروسازی سبحان و کالسیمین را با ۴میلیارد و ۷۲۷میلیون ریال بهای تمام شده را واگذار کرده است.

صورت وضعیت پرتفوی «وصنعت» طی تیرماه شامل ۵درصد فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی، ۲درصد مواد و محصولات شیمیایی، ۴۷درصد سایر محصولات کانی غیرفلزی، ۴درصد ماشین‌آلات و تجهیزات، ۳درصد خودروساز ساخت قطعات، ۳۰درصد واسطه‌گری مالی و ۹درصد سایر موارد بود.

طی تیرماه امسال «وصنعت» در ۱۱۴شرکت بورسی با ۲هزار و ۴۲۵میلیارد و۶۴۲میلیون ریال بهای تمام شده سرمایه‌گذاری کرده است.

همچنین ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌‌گذاری‌های «وصنعت» طی ماه گذشته بالغ بر یک‌هزار و ۸۴۲میلیارد و ۷۱۷میلیون ریال بود که در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۲۴درصد کاهش داشته است.

بنابراین اطلاعات ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس «وصنعت» برای هر سهم براساس آخرین سرمایه ثبت شده شرکت ۱۲۲۸ریال بود.