گروه بورس- شرکت سایپا آذین در حال تهیه برنامه افزایش سرمایه به میزان ۳۳درصد است. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت سایپا آذین اعلام کرده است که پس از اخذ مجوزهای لازم برنامه یاد شده اجرا خواهد شد.این شرکت درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسنفدماه ۸۶ با سرمایه یکصدمیلیارد ریال مبلغ ۴۰۰ریال پیش‌بینی کرده است.

هیات‌مدیره «خاذین» در نظر دارد توزیع کل سود را به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

این شرکت در دوره سه ماه منتهی به پایان خردادماه امسال مبلغ ۱۸۰میلیارد و ۴۶۵میلیون ریال از بابت فروش درآمد کسب کرد. میزان فروش پیش‌بینی شده «خاذین» برابر رقم ۸۳۸میلیارد و ۳۰۲میلیون ریال است.پیش‌بینی عملکرد «خاذین» برای سال مالی جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش یک‌درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۹درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳۸درصد کاهش نشان می‌دهد.شرکت بابت مالیات عملکرد سال ۸۵ به دلیل استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه در سال ۸۴ ذخیره‌ای در حساب‌ها منظور نکرده است.

سایپا آذین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را در اسفندماه سال قبل مبلغ ۵۰۳ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش میزان فروش، افزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش نرخ مواد داخلی و خارجی و افزایش را دنبال می‌کند هزینه مالی به دلیل دریافت تسهیلات بانکی به لحاظ خرید نقدی سفارشات خارجی اعلام کرده است.