گروه بورس - شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان کاهش نرخ فروش قند، افزایش ضریب استحصال، افزایش هزینه‌های مالی با توجه به کمبود نقدینگی و عدم فروش به موقع محصولات را از دلایل کاهش ۱۳۶ریال پیش‌بینی درآمد هر سهم عنوان کرده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، «قشرین» درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به تابستان امسال را با ۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۴۴ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که پیش‌بینی درآمد هر سهم این شرکت برای امسال در ۱۳ اسفند ۸۵ به طور خالص مبلغ ۴۸۰ریال اعلام شده بود.

همچنین پیش‌بینی عملکرد قند شیرین خراسان برای سال‌مالی منتهی به تابستان ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۲۰درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۱۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱درصد افزایش نشان می‌دهد.مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال‌مالی ۸۶ به مبلغ ۶۷۹۴میلیون ریال شامل مبلغ ۴۲۹۴میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام و مبلغ ۲۵۰۰میلیون ریال درآمد حاصل از سود سپرده بانکی است. شرکت اعلام کرده است از کل مقدار فروش برآورد قند برای سال‌مالی ۸۶، حدود ۹۲۰۰تن باقی مانده است که پیش‌بینی می‌شود با نرخ ۶۱۹۰ریال به ازای هر کیلوگرم به بخش دولتی واگذار شود.

هیات‌مدیره «قشرین» در نظر دارد با توجه به الزام قانون تجارت، تقسیم حداقل ۱۰درصد سود عملکرد سال‌مالی ۸۶ را به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.